ادعای تجاوز سربازان روسی به زنان در شهرهای اوکراین | کرملین: هیچ توافقی در مذاکره طرفین صورت نگرفته است



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

شعار ضد جنگ در اوکراین بر دیواری در برلین

 

دمیترو کولبا، وزیر خارجه اوکراین روز جمعه سربازان روس را به «تجاوز جنسی به زنان در شهرهای اشغال‌شده اوکراین» متهم کرد.

 

وزیر خارجه اوکراین همچنین خواستار ایجاد یک دیوان کیفری ویژه برای رسیدگی به «جنایت» ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه شد.

 

صدراعظم آلمان در مکالمه تلفنی با پوتین خواستار توقف فوری جنگ شد

 

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان در یک تماس تلفنی یک ساعته از ولادیمیر پوتین خواست تهاجم نظامی در اوکراین را فورا متوقف کند و اجازه دسترسی به کمک‌های بشردوستانه در مناطق درگیری را بدهد. 

 

به گفته اشتفان هبشترایت، سخنگوی دولت آلمان، دو مقام قرار گذاشته‌اند که به زودی و دوباره با هم گفت‌وگو کنند. پوتین در این مکالمه به اطلاع صدراعظم رسانده که دور سوم مذاکرات با کی‌یف برای آخر هفته برنامه‌ریزی شده است.

 

 کرملین: هیچ توافقی در مذاکره طرفین صورت نگرفته است

دیمتری پسکوف، سخنگوی کرملین می‌گوید حتی پس از دور دوم مذاکرات نیز هیچ چشم‌اندازی برای توافق وجود ندارد و چیزی بین طرفین امضا نشده است. پسکوف افزوده است: «گفت‌وگوها فرصت خوبی بود تا ایده مسکو برای چگونگی حل مشکل برای طرف اوکراینی روشن شود و حال همه چیز به واکنش کی‌یف بستگی دارد.»

 

سازمان ملل: یک میلیون و ۲۵۰هزار نفر از اوکراین گریخته‌اند

سازمان بین‌المللی مهاجرت (IOM)، وابسته به سازمان ملل، می‌گوید طی هشت روز جنگ، یک میلیون و ۲۵۰هزار نفر از اوکراین خارج شده‌اند که ۷۸ هزار و ۸۰۰ نفرشان اوکراینی نیستند و به ۱۳۸ ملیت دیگر تعلق دارند. طبق اعلام سخنگوی این سازمان، ۶۷۲هزار نفر  از اوکراین به لهستان، ۱۹۴هزار نفر به مولداوی و ۱۳۳۰۰۰ نفر به مجارستان گریخته‌اند. 

 

بنا بر آمار وزارت کشور آلمان، بیش از ۱۸هزار نفر در این میان وارد خاک آلمان شده‌اند.

 

ده ها کشور از سازمان جهانی مهاجرت برای بازگرداندن شهروندان خود از اوکراین یا کشورهای همسایه به خانه درخواست کمک کرده‌اند. این سازمان در حال بررسی گزارش‌هایی است که نشان می‌دهد آوارگان غیراوکراینی، از کمک پزشکی در کشورهای میزبان محروم شده‌اند. سازمان جهانی مهاجرت و پناهندگی تاکید کرده که چنین رفتاری کاملا غیرقابل قبول است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------