بلینکن: همه تلاش خود را برای پایان جنگ اوکراین انجام ‌می‌دهیم | ریاض در پی میانجی گری بین روسیه و اوکراین



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا گفت که همه تلاش خود را برای پایان جنگ اوکراین انجام خواهیم داد.

بلینکن که در اروپا به سر می برد، روز جمعه به وقت محلی در نشستی خبری بهمراه جوسپ بورل مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: ما به همراه اتحادیه اروپا با جنگ انتخابی پوتین که بی دلیل و غیر موجه است و عواقب وحشتناکی برای مردم دارد، مواجه هستیم.

 

وی تصریح کرد: ما همه تلاش خود را برای پایان این جنگ انجام خواهیم داد. این یک تهاجم، چالش و تهدید برای همه جهان است زیرا علاوه بر به خطر انداختن جان اوکراینی ها، اصول پایه ای را که پس از دو جنگ جهانی ایجاد شده اند، به چالش می کشد.

 

وی ادامه داد اگر اجازه بدهیم این اصول بدون هیچ عواقبی به چالش کشیده شوند، مجموعه ای از دردسرها نه تنها برای ما بلکه برای کل جهان ایجاد خواهد شد.

 

وزیر خارجه آمریکا همچنین گفت که این اصول صلح و امنیت را برای همه افراد تضمین می کند و پوتین آنها را پذیرفته است. اصولی که می گویند یک کشور نمی تواند به آسانی و با استفاده از زور، مرزهای یک کشور مستقل دیگر را تغییر دهد.

 

به گزارش سی ان ان، وزیر خارجه دولت بایدن افزود هدف اول رئیس جمهوری آمریکا پس از آغاز به کارخود، احیا و انرژی بخشیدن به اتحادهای آمریکا بود و در این میان اتحادیه اروپا در اولویت قرار داشت.

 

وی ادامه داد اکنون در زمان بحران، سرمایه گذاری ما در روابط با اتحادیه اروپا، اهمیت خود را نشان می دهد.

 

بلینکن تصریح کرد اقدامات اتحادیه اروپا در دو هفته گذشته قابل ستایش است. سرعت آن در وضع تحریم ها  علیه روسیه و همچنین اعلام حمایت اتحادیه اروپا از اوکراین تاریخی بود.

 

 ریاض در پی میانجی گری بین روسیه و اوکراین/ لاوروف با وزیرخارجه عربستان گفت وگو کرد

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه روز جمعه تلفنی با «فیصل بن فرحان» وزیر امورخارجه عربستان درباره عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین گفت و گو کرده است.

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

به گزارش ایرنا به نقل از وزارت امور خارجه روسیه، لاوروف در این گفت و گوی تلفنی، به تفصیل سیر اوضاع در اوکراین در رابطه با عملیات ویژه روسیه و رویکرد کشورش در مورد مذاکره احتمالی با مقام‌های اوکراینی تشریح کرد.  

 

وی در ادامه تصریح کرد: در رسیدن به اهداف غیرنظامی کردن اوکراین و زدودن پدیده‌های نئونازیسم در این کشور، روسیه تامین امنیت ساکنان اوکراین را در اولویت می داند.  

 

در گفت و گوی تلفنی لاوروف و بن فرحان، موضوعات مرتبط با تقویت همکاری‌های دو کشور بامحوریت اجرای توافق های به دست آمده در سفر ولادیمیر پوتین به ریاض در سال ۲۰۱۹ و گفت و گوی روز گذشته رئیس جمهوری روسیه و محمد بن سلمان ولیعهد عربستان بررسی شد.

 

ظاهرا عربستان سعودی در تلاش برای میانجی گری در مساله اوکراین بین روسیه و اوکراین است و محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی برای این منظور روز گذشته با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و ولودیمیر زلنسکی تلفنی گفت و گو کرد. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------