آخرین اخبار بین الملل

بایدن و اوباما،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست. به گزارش انتخاب به نقل از یورونیوز، کمپین…

شکست در مذاکرات کولبا با لاوروف | رایزنی زلنسکی و صدراعظم آلمان درباره اوکراین



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
وزیر خارجه اوکراین پس از دیدار امروز با همتای روسی خود در آنتالیا گفت: درباره برقراری آتش‌بس فوری در این نشست پیشرفتی حاصل نشد.

 «دیمتری کولبا» وزیر خارجه اوکراین امروز پنجشنبه پس از نشست ۹۰ دقیقه‌ای با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در آنتالیا واقع در ترکیه اعلام کرد: من به اینجا آمدم تا بر باز کردن یک کریدور بشردوستانه به ماریوپل کار کنم.به گزارش یورونیوز، وزیر خارجه اوکراین در این باره ادامه داد: درباره برقراری آتش‌بس فوری در این نشست پیشرفتی حاصل نشد. همتای روس قول نداده است که این کار را انجام دهد

 

کولبا اضافه کرد: در نشست مذکور، موافقت کردیم که به تلاش‌ها برای دستیابی به راه حلی برای بحران انسانی ادامه دهیم. در دیدار با لاوروف، مسائل مربوط به گشایش کریدورهای بشردوستانه و رژیم آتش بس مورد بحث و بررسی قرار گرفت. لاوروف هیچ تعهدی در مورد کریدور انسانی نداده است. نشست با وزیر خارجه روسیه آسان نبود.وزیر خارجه اوکراین ادامه داد: درباره آتش بس ۲۴ ساعته برای رسیدگی به فوری‌ترین وضعیت انسانی صحبت کردیم. ما به دفاع از خود ادامه داده و برای محافظت از کشور و مردم خود در برابر تجاوز روسیه فداکاری خواهیم کرد.

 

به گزارش آناتولی، وی گفت: خواسته‌های روسیه به معنی تسلیم شدن اوکراین است. ما نمی‌توانیم به جنگ پایان دهیم. تا وقتی که کشور و دولت متخاصم مایل به این کار نباشد، موفق به پایان دادن به جنگ نخواهیم شد! زمانی که طرف روسی آماده دیدار باشد، من نیز دیدار را خواهم پذیرفت. در خصوص مذاکره‌ای مشابه در آنتالیا توافق شد، اگر قرار باشد راه‌حلی حاصل شود، آماده مذاکره هستیم. اوکراین تسلیم نمی‌شود، بلکه خواستار راه‌حلی متعادل است.این مقام اوکراینی افزود: سیاست ثابت ما پیوستن به ناتو بود؛ اما درک می‌کنیم این اتفاق به زودی رخ نخواهد داد. به‌نظر نمی رسد ناتو برای توقف جنگ و محافظت از غیرنظامیان در برابر حملات هوایی روسیه آمادگی داشته باشد.

 

لاوروف: ارسال تسلیحات به کی‌یف خطرناک است

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

 سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه امروز پنجشنبه گفت: من با همتای اوکراینی خود در مورد موضوع بشردوستانه صحبت کردم.وزیر خارجه روسیه در این خصوص گفت: روسیه در آخرین دور مذاکرات (دُور سوم گفتگوها) پیشنهادهای مشخصی را برای حل و فصل به اوکراین ارائه کرد. مسکو از هرگونه تماس در مورد مسائل مربوط به بحران اوکراین و ایجاد راه‌های برون رفت از آن حمایت می‌کند. روسیه تا آخرین لحظه هم به دنبال حل مسئله امنیت از طریق دیپلماسی بود.

 

لاوروف اضافه کرد: جایگزینی برای مذاکرات با اوکراین در بلاروس وجود ندارد. ارسال تسلیحات به اوکراین خطرناک است. کسانی که تسلیحات به اوکراین می‌فرستند و مزدوران را به این کشور اعزام می‌کنند، باید مسئولیت اقدامات خود را درک کنند. مسکو قصد حمله به سایر کشورها را ندارد و به اوکراین نیز حمله نکرده است.وی اضافه کرد: عملیات روسیه در اوکراین طبق برنامه پیش می‌رود. اخبار رسانه‌ها درباره زایشگاه ماریوپل دستکاری شده است. مدت‌هاست که در این مرکز هیچ بیمار و کارمندی نیست و ساختمان آن پایگاه افراط‌گرایان اوکراینی است.این مقام روسیه ادامه داد: مذاکرات میان پوتین و زلنسکی نباید دیداری برای صرفاً دیدار باشد. روسیه اطلاعاتی در مورد استفاده از سلاح‌های بیولوژیکی در اوکراین ندارد.

 

لاوروف ادامه داد: ملزم ساختن چین و سایر کشورها به اجرای تحریم‌های یکجانبه علیه روسیه بی احترامی (به این کشورها) است. روسیه می‌خواهد اوکراین بی‌طرف باشد و آماده بحث در مورد ضمانت‌های امنیتی با کی‌یف است.وزیر خارجه روسیه تأکید کرد: البته، واقعیات در مورد آنچه که پنتاگون در آزمایشگاه‌های بیولوژیکی ِایجاد شده با پول ایالات متحده انجام می‌دهد و استفاده از خاک اوکراین برای آزمایش پاتوژن‌هایی که بعداً می توانند برای تولید سلاح‌های بیولوژیکی استفاده شوند، بسیار شرم آور و خشمگین کننده هستند.سرگئی لاوروف تصریح کرد: نمی‌خواهم به آغاز جنگ هسته‌ای باور داشته باشم و باور هم ندارم.

 

معاون شهردار ماریوپول: سه کشته در حمله به کلینیک زنان و زایمان

 معاون شهردار ماریوپول از کشته شدن سه نفر در پی حمله به یک درمانگاه زنان و زایمان در این شهر خبر داد. سرگئی اورلوف، معاون شهردار ماریوپول به بی‌بی‌سی جهانی گفت یک کودک نیز در میان کشته‌شدگان است. 

 

مقام‌های اوکراینی پیشتر اعلام کرده بودند در این حمله ۱۷ نفر از جمله زنان باردار زخمی شده‌اند. اوکراین روسیه را مسئول این حمله می‌داند. ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین روز چهارشنبه ۹ مارس ویدئویی در توییتر منتشر کرد که اتاق‌های کاملاً ویران‌شده این کلینیک را نشان می‌دهد.

 

رایزنی زلنسکی و صدراعظم آلمان درباره اوکراین

 رئیس جمهوری اوکراین و صدراعظم آلمان امروز (پنج‌شنبه) درباره مسیر مذاکرات صلح با روسیه و عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا گفت‌وگو کردند. ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین اعلام کرد، با اولاف شولتس، صدر اعظم آلمان درباره روند مذاکرات صلح با روسیه و عضویت کشورش در اتحادیه اروپا رایزنی کرده است. زلنسکی در پیامی توئیتری نوشت: ما با شولتز، صدراعظم آلمان درباره روند مذاکرات صلح گفتگو کردیم و اهمیت افزایش حمایت از اوکراین در زمینه دفاعی و تشدید تحریم‌ها علیه روسیه را مورد بررسی قرار دادیم.زلنسکی افزود: ما همچنین موضوع عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا را مطرح کردیم.

 

سران آلمان و فرانسه با پوتین گفتگو کردند

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، ولادیمیر پوتین، امانوئل ماکرون و اولاف شولتز (رؤسای جمهور روسیه و فرانسه و صدراعظم آلمان) تلفنی درباره آخرین تحولات اوکراین گفتگو کردند.

 

کرملین با صدور بیانیه ای در این خصوص اعلام کرد: رئیس‌جمهور روسیه با شولتز و ماکرون درباره جدیدترین تحولات اوکراین تلفنی گفتگو کرده است.

 

به گزارش رویترز، صدراعظم آلمان و رئیس‌جمهور فرانسه در این رایزنی تلفنی، خواستار آتش‌بس فوری در اوکراین شده و گفتند که درگیری‌ ها باید از طریق مذاکره حل و فصل شوند.رویترز در ادامه اضافه کرد: شولتز و ماکرون (صدراعظم آلمان و رییس جمهور فرانسه) تاکید کردند که هر راه حلی برای بحران اوکراین باید از طریق مذاکره و گفتگو انجام شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------