آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پارلمان بریتانیا لایحه انتقال پناهجویان به رواندا را تصویب کرد

پارلمان بریتانیا با تصویب لایحه انتقال پناهجویان از این کشور به رواندا، مسیر قانونی برای این اقدام را هموار کرد. ریشی سوناک، نخست‌وزیر…

اتحادیه اروپا تحریم‌های جدید علیه روسیه را نهایی کرد/ هشدار اسرائیل به روسیه



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از نهایی کردن بسته چهارم تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه در ارتباط با جنگ در اوکراین خبر داد.

به گزارش ایرنا، جوسپ بورل روز دوشنبه طی سخنانی در نشست مطبوعات مشترک با حضور نخست وزیر مقدونیه شمالی عنوان کرد که اتحادیه اروپا تحریم‌های گسترده‌ای را علیه رهبران روسیه اعمال کرده است تا به گفته او از تامین مالی این جنگ فاجعه‌بار جلوگیری شود.

 

وی عنوان کرد که بسته جدید تحریم‌ها قرار است بزودی در نشست وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا تصویب شود.

 

به گفته این مقام اروپایی، تحریم‌های اتحادیه اروپا دسترسی روسیه به بازار سرمایه، عضویت در نهادهای مالی و همچنین بخش‌های انرژی این کشور را هدف قرار می‌دهد.

 

وی ادامه داد: ما همچنین در نظر داریم افراد و شرکت‌های روس بیشتری را که نقش فعالی در تضعیف حاکمیت اوکراین دارند در فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار دهیم. این ضربه اقتصادی و لوجیستکی بزرگ دیگری به پایه‌هایی است که کرملین بر اساس آن به اوکراین تجاوز می‌کند.

 

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا عنوان کرد که در نتیجه جنگ اوکراین اروپا شاهد بزرگترین مهاجرت پناهجویان پس از پایان جنگ جهانی دوم است و تعداد آن‌ها ممکن است به پنج میلیون نفر برسد.

 

 بورل افزود که جنگ روسیه فقط علیه اوکراین نیست بلکه قوانین بین المللی، امنیت و ثبات اروپا را هدف قرار داده و توازن جهان را به هم ریخته است.

 

هشدار اسرائیل به روسیه: ما به منزله راهی برای دور زدن تحریم‌های غرب نخواهیم بود

 وزیر خارجه رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه) اعلام کرد که تل آویو به منزله راهی برای دور زدن تحریم‌های إعمال شده بر مسکو نخواهد بود.

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه اورشلیم پست، این اظهارات یائیر لاپید، وزیر خارجه اسرائیل طی سفری به اسلواکی و در جریان کنفرانس خبری با وزیر خارجه این کشور مطرح شد.

 

لاپید گفت: وزارت امور خارجه این مسأله را با شرکاء از جمله بانک مرکزی اسراییل، وزارت دارایی، وزارت اقتصاد، اداره فرودگاه‌ها، وزارت نیرو و طرف‌های دیگر هماهنگ می‌کند.

 

وی تصریح کرد: اسرائیل تحریم‌های إعمال شده از سوی آمریکا و کشورهای غربی بر روسیه را نادیده نخواهد گرفت و از آن چشم پوشی نخواهد کرد.

 

 

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی موضع خود را درمورد حمله روسیه به اوکراین تکرار کرد و گفت: این جنگ باید متوقف شود، قاره اروپا شاهد جنگ‌های بسیاری بوده و تنها برآیند این جنگ‌ها، رنج هولناک است.

 

وی افزود: طی سال‌های اخیر در اروپا صلح برقرار بود و نتیجه آن شکوفایی بود که انسان‌ها از قبل آن را ندیده بودند.

 

لاپید گفت: اسراییل به تلاش‌های میانجیگری تا جایی که بتواند برای برقراری آتش بس و پایان دادن به جنگ و دستیابی به راه حلی مسالمت آمیز و بازپس گیری صلح کمک خواهد کرد.

 

وی خاطرنشان کرد اسرائیل با هماهنگی کامل با همپیمان خود آمریکا و با شرکای اروپایی به منظور تلاش جهت پایان دادن به این فاجعه شدید در سریع ترین زمان ممکن و برای جلوگیری از ادامه این فاجعه تلاش می‌کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------