دبیر کل سازمان ملل: زمان توقف جنگ در اوکراین فرا رسیده است/ روسیه: کارخانه های اسلحه سازی اوکراین را هدف می گیریم



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل با بیان اینکه اوکراین در آتش می سوزد، اظهار داشت: زمان آن رسیده است که جنگ علیه اوکراین متوقف شود و به مسیر دیپلماسی و صلح بازگردیم.

دبیر کل سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران افزود: اوکراین در مقابل چشمان جهانی درحال نابودی است. تاثیر این جنگ بر غیرنظامیان درحال افزایش است. تعداد زیادی از زنان و کودکان کشته شده اند.

 

گوترش اضافه کرد: با توجه به گزارش سازمان جهانی بهداشت، حداقل ۲۴ مرکز درمانی و بهداشتی مورد حمله واقع شده اند. صدها هزار نفر بدون آب و برق هستند.

 

دبیر کل سازمان ملل اظهار داشت: با گذشت هر ساعت دو امر مشخص تر می شوند. اول اینکه اوضاع درحال بدتر شدن است. دوم اینکه، صرفنظر از نتیجه، این جنگ هیچ برنده ای نخواهد داشت.

 

وی تصریح کرد: سازمان ملل امروز ۴۰ میلیون دلار دیگر از صندوق اضطراری برای گسترش کمک ها به مردم آسیب پذیر اوکراین اختصاص می دهد.

 

گوترش اضافه کرد: من بر اهمیت حیاتی احترام به قوانین بین المللی بشردوستانه تاکید می کنم. حداقل یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر در داخل اوکراین آواره شده اند، و تعداد روز افزونی درحال خروج از مرزهای این کشور هستند.  من از کشورهای همسایه اوکراین و سایر ملت ها که به  بیش از ۲.۸ میلیون اوکراینی پناه داده اند، تشکر می کنم.

 

دبیر کل سازمان ملل در عین حال هشدار داد برای قاچاقچیان انسان، جنگ یک واقعه ناراحت کننده و تراژدی نیست بلکه یک فرصت است. زنان و دختران اهداف آنها هستند.

 

وی ادامه داد این جنگ فراتر از اوکراین است. این یک حمله به کشورها و مردم بسیار آسیب پذیر است. جنگ در اوکراین  زنجیره تامین غذا را تهدید می کند. قیمت غذا و سوخت به شدت درحال افزایش است.

 

گوترش تاکید کرد ما باید تمام تلاش خود را برای جلوگیری از وقوع طوفان گرسنگی و ذوب سیستم تامین غذا در جهان انجام دهیم.

 

دبیر کل سازمان ملل  گفت: از رهبران جهان می خواهم  به قیمت کمک توسعه ای و اقدام اقلیمی، به توسعه نظامی خود نپردازند.

 

وی با بیان اینکه تشدید جنگ، تمام بشریت را تهدید می کند، تصریح کرد آماده باش نیروهای اتمی روسیه، یک تحول بسیار نگران کننده است. وقوع یک جنگ هسته ای اکنون به یک احتمال تبدیل شده است. ایمنی و امنیت تاسیسات هسته ای باید حفظ شود. زمان آن رسیده است که جنگ علیه مردم اوکراین متوقف کرده و به مسیر دیپلماسی و صلح بازگردیم.

 

گوترش تاکید کرد درخواست ها برای  صلح باید شنیده شوند. این واقعه ناراحت کننده باید متوقف شود. برای دیپلماسی و گفتگو هیچگاه دیر نیست.

 

دبیر کل سازمان ملل اظهار داشت: ما به توقف فوری خصومت ها و گفتگوی جدی بر اساس منشور سازمان ملل و قوانین بین المللی نیاز داریم. ما به صلح برای مردم اوکراین و جهان نیاز داریم.

 

روسیه: کارخانه های اسلحه سازی اوکراین را هدف می گیریم

وزارت دفاع روسیه از کارکنان کارخانه های اسلحه سازی اوکراین خواست که فوراً این اماکن را که هدف بعدی هواپیماها و موشک های روسی هستند، ترک کنند.

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

به گزارش مهر به نقل از رویترز، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که در انتقام از اقدام اوکراین مبنی بر هدف قرار دادن مناطق مسکونی جمهوری دونتسک با بمب خوشه‌ای، کارخانه‌های اسلحه سازی این کشور را هدف قرار خواهد داد.

 

روسیه از شهروندان اوکراینی شاغل در این مراکز و مردم ساکن در حومه آنها خواست که فوراً به جای امن نقل مکان کنند.

 

این در حالی است که اوکراین اتهام مطرح شده از سوی مسکو را رد می‌کند.

 

همزمان، خبرها حاکی از آن است که بعد از رفع وقفه‌ای که به دلایل فنی ایجاد شده بود، چهارمین دور از مذاکرات مسکو-کی یف به طور آنلاین در جریان است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------