آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

درخواست اوکراین از پارلمان اروپا برای قرار دادن پوتین در فهرست جنایتکاران جنگی



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
صدراعظم آلمان پس از دیدار با دبیرکل ناتو تاکید کرد، تصمیمات زیادی برای حمایت از اوکراین گرفتیم و برای تقویت توان بازدارندگی آن تلاش می‌کنیم.

شولتس: ناتو در جنگ اوکراین مداخله نظامی نخواهد کرد

 اولاف شولتس، صدراعظم آلمان در کنفرانس مطبوعاتی با ینس استولتنبرگ، دبیرکل پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اظهار کرد: تصمیمات زیادی گرفتیم تا در کنار اوکراین باشیم و برای تقویت توان بازدارندگی آن تلاش می‌کنیم.شولتس در ادامه گفت: ما از اوکراین در این جنگ حمایت خواهیم کرد اما ناتو هرگز در آن مداخله نظامی نخواهد داشت.او گفت: من می‌خواهم خیلی واضح بگویم که ناتو در این جنگ مداخله نظامی نخواهد کرد.استولتنبرگ نیز ضمن تقدیر از آلمان که میزبان ۱۲۰ هزار پناهجو بوده، تاکید کرد: جنگ ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه باید متوقف شود و باید مسیر دیپلماتیک و راه‌حل‌ مسالمت‌آمیز دنبال شود.

 

 بانک مرکزی اروپا: برای واکنش به پیامدهای جنگ آماده هستیم 

به گزارش دویچه وله،  بانک مرکزی اروپا اعلام کرد، علیرغم ادامه درگیری‌ها میان روسیه و اوکراین، همه گزینه‌های موجود در مسیر عادی‌سازی سیاست پولی این نهاد را برای خود محفوظ می‌داند. کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا در کنفرانس سیاست پولی که در شهر فرانکفورت آلمان برگزار شد، تاکید کرد در صورت لزوم، می‌توان از ابزارهای جدیدی نیز استفاده کرد. لاگارد گفت در صورت وخیم‌تر شدن پیامدهای جنگ و افزایش تهدیدها برای بهبود وضعیت اقتصادی، تمام اقدامات لازم را انجام خواهد داد. رئیس بانک مرکزی اروپا افزود، این نهاد اجرای "بی‌اصطکاک" سیاست پولی خود را تضمین می‌کند. لاگارد تاکید کرد بانک مرکزی قبلاً نیز نشان داده که قادر به انجام این کار است.

 

 مشاور زلنسکی: مقاومت در صورت سقوط کی‌یف شدت خواهد گرفت

 اوکراین اعلام کرد اگر کی‌یف، پایتخت این کشور به دست مهاجمان روس بیفتد، مبارزه با روسیه را تشدید خواهد کرد. الکسی آرستوویچ، مشاور رئیس دفتر ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در مصاحبه‌ای با روزنامه ایتالیایی "لا رپوبلیکا" گفت که این سناریو محتمل در نظر گرفته نمی‌شود اما آنها برای وقوع این سناریو نیز آماده می‌شوند و نقشه می‌ریزند. آرستوویچ ادامه داد: «اگر کی‌یف را از دست بدهیم، دولت مانند گذشته به کارش ادامه خواهد داد. مقاومت ادامه خواهد یافت و شدیدتر خواهد شد چراکه میل به انتقام دامن زده می‌شود.»

 

درخواست اوکراین از پارلمان اروپا برای قرار دادن پوتین در فهرست جنایتکاران جنگی

 الکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین از نمایندگان پارلمان اروپا خواست ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را جنایتکار جنگی اعلام کنند. او در یک گفت‌وگوی ویدیویی برای اثبات ادعای خود نمونه‌‌هایی را نیز ارائه کرده است. چهارشنبه ۱۶ مارس روسیه در یک حمله هوایی ساختمان تئاتری را هدف قرار داد که گفته می‌شود، نزدیک به ۱۲۰۰ زن و کودک در آن پناه گرفته بودند.

 

مذاکرات روسیه و اوکراین همچنان جریان دارد

 به گفته وزارت خارجه روسیه، مذاکرات روسیه و اوکراین همچنان ادامه دارد. سخنگوی این وزارتخانه اعلام کرد برای بحث در مورد مسائل نظامی، سیاسی و بشردوستانه یک کنفرانس ویدیویی برگزار خواهد شد. در حالی که درگیری‌‌ها در اوکراین همچنان ادامه دارد اخیراً از نشانه‌هایی کوچک از نزدیک‌شدن مواضع مذاکره‌کنندگان روسیه و اوکراین به یکدیگر خبر داده شده بود. 

 

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

 زلنسکی در پارلمان آلمان: دیوار را خراب کنید، از ما حمایت کنید

 ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، در یک سخنرانی ویدئویی خطاب به اعضای بوندستاگ خواستار کمک‌های بیشتر برای کشورش شد. زلنسکی در این پیام ویدیویی گفت: «مردم اوکراین می‌خواستند آزادانه زندگی کنند و تسلیم کشور دیگری نشوند.» او افزود نیروهای روس در جریان حملات به کشورش تمایزی بین غیرنظامیان و سربازان قائل نیستند و هر دو را هدف قرار می‌دهند. او گفت: «برای بار دیگر در اروپا برای نابودی یک قوم تلاش می‌شود.» 

 

زلنسکی گفت آلمان به اندازه کافی برای جلوگیری از جنگ تلاش نکرد. رئیس‌جمهور اوکراین افزود، آلمان به ساخت دیواری برای منزوی ساختن اوکراین و تحویل آن به روسیه کمک کرده است. زلنسکی در پایان سخنرانی ده‌دقیقه‌ای خود مستقیم اولاف شولتس، صدراعظم  آلمان را خطاب قرار داد و گفت: «این دیوار را خراب کنید، از ما حمایت کنید.»

 

افزایش شمار کشته‌‌ها در درگیری‌های شهر چرنیهیف

مقامات محلی در اوکراین اعلام کردند شمار کشته‌شدگان در درگیری‌‌ها در شهر چرنیهیف در شمال اوکراین همچنان در حال افزایش است. مقامات اوکراین شمار کشته‌‌ها در این منطقه را از زمان شروع درگیری‌‌ها تا چهارشنبه ۱۶ مارس، ۵۳ نفر اعلام کرده بودند. فرماندار چرنیهیف گفت: «ما خسارات سنگینی متحمل شده‌ایم.» امکان راستی‌آزمایی این اطلاعات به طور مستقل وجود ندارد. روسیه هدف قرار دادن غیرنظامیان از سوی نیروهای ارتش این کشور را همواره رد کرده است.

 

لهستان خواستار حمایت بیشتر ناتو شد

 ماتئوش موراویسکی، نخست وزیر لهستان، از کشورهای ناتو خواست که از اوکراین حمایت بیشتری کنند. موراویسکی به روزنامه "بیلد" آلمان گفت: «کی‌یف از جهان آزاد کمک می‌خواهد. این می‌تواند به شکل ایجاد یک منطقه پرواز ممنوع یا راه‌اندازی یک ماموریت بشردوستانه برای نجات جان افراد صورت گیرد.» او با اشاره کمک‌های بشردوستانه ناتو که در حال حاضر جریان دارند تاکید کرد رنج اوکراینی‌ها  به جای وعده و وعید، اقدام می‌طلبد. 

 

موراویسکی در پاسخ به این سوال که آیا لهستان آماده تحویل هواپیماهای جنگنده میگ ۲۹ به اوکراین به طور غیرمستقیم است، گفت: «ما همچنان آماده تحویل این جنگنده‌‌ها هستیم. اما فقط زیر چتر و با مشورت ناتو و آمریکا.»

  

انگلیس ۱۰۰ نظامی و سامانه موشکی به لهستان می‌فرستد

 انگلیس همچون دیگر کشورهای عضو ناتو از استقرار نیروی زمینی در اوکراین امتناع کرده است اما منابع در کشورهای ناتو در همسایگی آن را تقویت کرده است.دیگر اعضای ناتو هم در صدد تقویت امنیت جبهه شرقی این ائتلاف نظامی برآمده‌اند.بن والاس، وزیر دفاع انگلیس هم‌ اکنون برای انجام مذاکرات دوجانبه درباره بحران اوکراین به ورشو، پایتخت لهستان سفر کرده است.

 

این مقام ارشد انگلیسی در کنفرانس مطبوعاتی خود گفت: قرار است ما سامانه موشک میان برد و ضد هوایی Sky Sabre را با حدود ۱۰۰ نظامی در لهستان مستقر کنیم تا اطمینان یابیم که ما در کنار لهستان ایستاده‌ایم، از حریم هوایی آن نسبت به هرگونه تخاصم بیشتر از سوی روسیه حفاظت به عمل می‌آوریم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------