اوکراین: ۲۱ نفر در گلوله‌باران خارکف کشته شدند/ سخنگوی پوتین: آنها که شغلشان و روسیه را ترک می‌کنند، خائن‌‌اند



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
مقامات محلی اوکراین اعلام کردند، بر اثر گلوله‌باران شهر مرافا در ۲۵ کیلومتری جنوب غرب خارکف، ۲۱ نفر کشته و ۲۵ نفر دیگر مجروح شدند.

به گزارش ایرنا از "سی ان ان" دفتر دادستانی خارکف پنجشنبه تصریح کرد، این گلوله‌باران در سال ۳:۳۰ دقیقه صبح (به وقت اوکراین) اتفاق افتاد و به یک مدرسه و کلوپ هنر آسیب جدی رساند.

 

این دفتر افزود، حال ۱۰ نفر از مجروحان وخیم گزارش شده است. 

 

خارکف دومین شهر بزرگ اوکراین است و از آغاز تهاجم روسیه به این کشور، شاهد درگیری‌های شدید میان نیروهای روسیه و اوکراین بوده است. 

 

به گزارش ایرنا، دفتر حقوق بشر سازمان ملل روز گذشته اعلام کرد که آمار تایید شده تلفات در جنگ اوکراین شامل ۶۹۱ کشته و یک هزار و ۱۴۳ مجروح است. 

 

این دفتر همچنین اعلام کرد که آمار واقعی تلفات می‌تواند به شکل قابل توجهی بیشتر باشد. 

 

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین اعلام کرده است که از زمان آغاز تهاجم روسیه، ۹۷ کودک اوکراینی جان خود را از دست داده‌اند. 

 

سخنگوی پوتین: آنها که شغلشان و روسیه را ترک می‌کنند، خائن‌‌اند 

رویترز نوشت: سخنگوی کرملین روز پنجشنبه با اشاره به کسانی که از مشاغل خود استعفا داده و روسیه را ترک می‌کنند گفت بسیاری از مردم روسیه خود را «خائن» نشان می‌دهند.

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

به گزارش «انتخاب»؛ دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، این اظهارات را یک روز پس از آن بیان کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به "خائنان" روسی هشدار داد که به گفته او غرب می‌خواهد از آنها به عنوان "ستون پنجم" برای نابودی کشور استفاده کند.

 

پسکوف به خبرنگاران گفت: "در چنین شرایط سختی... بسیاری از مردم رنگ واقعی خود را نشان می دهند. بسیاری از مردم، خود را همانطور که به روسی می گوییم، خائن نشان می دهند."

 

خبرنگاران از او در مورد اظهارات پوتین پرسیدند که گفته بود روسیه تحت یک عمل جراحی "خودپاکسازی" طبیعی و ضروری خواهد رفت تا مردم بتوانند "میهن پرستان واقعی را از تفاله ها و خائنان تشخیص دهند".

 

پسکوف گفت: "آنها خودشان از زندگی ما ناپدید می شوند. برخی افراد مشاغل خود را ترک می کنند، برخی زندگی فعال کاری خود را ترک می کنند، برخی کشور را ترک می کنند و به کشورهای دیگر می روند. این پاکسازی به این ترتیب اتفاق می افتد."

 

پیشنهاد اردوغان به پوتین: حاضرم میزبان شما و زلنسکی برای مذاکره باشم

 اردوغان در تماس با پوتین پیشنهاد میزبانی از او و زلنسکی را ارائه کرد.

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

به گفته دفتر وی، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه روز پنجشنبه در تماس تلفنی با ولادیمیر پوتین، همتای روس خود، پیشنهادی میزبانی از او و ولودیمیر زلنسکی، رهبر اوکراین را برای مذاکره کرد.

 

در این بیانیه آمده است که اردوغان به پوتین گفته است که توافق بر سر برخی موضوعات می‌تواند مستلزم دیدار بین رهبران باشد.

 

اردوغان همچنین گفت که آتش بس پایدار می تواند راه حلی بلندمدت باشد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------