دبیر کل ناتو: مسکو نمی‌تواند در جنگ هسته‌ای پیروز شود/ ارسال پنج‌هزار قبضه سلاح ضدتانک به اوکراین



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در جمع خبرنگاران در واشنگتن به مسکو هشدار داد که نمی‌تواند در جنگ هسته‌ای پیروز شود

به گزارش یورونیوز، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در جمع خبرنگاران در واشنگتن به مسکو هشدار داد که نمی‌تواند در جنگ هسته‌ای پیروز شود و از کرملین خواست «لفاظی‌های خطرناک و غیرمسئولانه هسته‌ای» را متوقف کند. استولتنبرگ همچنین اعلام کرد که ناتو برای تقویت جبهه شرقی خود چهار گروه نبرد جدید در بلغارستان، مجارستان، رومانی و اسلواکی ایجاد خواهد کرد.

 

او در بخش دیگری از صحبت‌هایش از پکن خواست تهاجم روسیه به اوکراین را محکوم کند و همچنین در تلاش‌های دیپلماتیک برای یافتن راهی مسالمت آمیز برای پایان دادن به جنگ شرکت کند.

 

استولتنبرگ در بخش دیگری از صحبت‌هایش بار دیگر تاکید کرد که ناتو به اوکراین نیرو اعزام نخواهد کرد اما در عین حال تاکید کرد که این بحران نشان داده ائتلاف باید وضعیت بازدارندگی و دفاعی خود را تغییر دهد.

  

سوئد ۵ هزار قبضه سلاح ضد تانک به اوکراین می‌دهد

وزارت دفاع سوئد از ارسال پنج‌هزار قبضه سلاح ضدتانک علاوه بر کمک‌های پیشین نظامی به اوکراین خبر داد. سوئد پیشتر نیز ۵ هزار قبضه سلاح ضدتانک همراه با دیگر کمک‌های نظامی به اوکراین ارسال کرده بود.

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

 

به گزارش روزنامه گاردین، سوئد پیشتر نیز ۵ هزار قبضه سلاح ضدتانک همراه با دیگر کمک‌های نظامی به اوکراین ارسال کرده بود.

 

نخست وزیر سوئد در روزهای اول درگیری اوکراین و روسیه نیز از حمایت نظامی مستقیم استکهلم از کی‌یف خبر داده بود. ماگدانلا اندرسون در نشستی خبری (۸ اسفند) گفت این کمک‌ها شامل ۱۳۵ هزار جیره غذایی برای سربازان، ۵ هزار کلاه جنگی، ۵ هزار جلیقه ضد گلوله و ۵ هزار قبضه سلاح ضد تانک است.

 

جنگ اوکراین اکنون وارد بیست و هشتمین روز خود شده و تاکنون ۲۵ کشور اقدام به ارسال تسلیحات مختلف نظامی برای کی‌یف کرده‌اند. روس‌ها تاکید دارند که قصد اشغال اوکراین را ندارند.

 

نیوزویک نیز امروز به نقل از ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو گزارش داد ناتو قصد دارد نیروهای خود در اروپایی شرقی را افزایش دهد. بر اساس گزارش مزبور، نیروهای ناتو در مجارستان، رومانی، بلغارستان و اسلواکی دو برابر خواهند شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------