آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

صابرین نیوز: حمله اسرائیل به جنوب سوریه و عراق | وزارت کشور عراق وقوع انفجار در این کشور را تکذیب کرد

کانال تلگرامی صابرین نیوز بامداد جمعه گزارش داد که استان سویدا در جنوب سوریه و منطقه ای در عراق هدف حمله اسرائیل قرار گرفته است. به گزارش…

پخش نماز در رسانه‌های عربستان سعودی ممنوع شد



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
وزارت امور اسلامی عربستان سعودی اعلام کرد نباید نماز در هیچ یک از رسانه‌های این کشور پخش شود.

به گزارش فارس، وزارت امور اسلامی، تبلیغ و ارشاد عربستان سعودی امروز چهارشنبه دستورالعمل‌هایی برای مساجد در  ماه مبارک رمضان تدوین و اعلام کرد.

 

روزنامه عکاظ به نقل از این وزارتخانه سعودی گزارش داد، ائمه، مؤذنین و کارکنان مساجد باید در ماه مبارک رمضان در مساجد حضور داشته باشند و از دوربین‌های موجود در مساجد برای تصویربرداری از امام و نمازگزاران در حین اقامه نماز استفاده نکنند.

 

این نهاد سعودی همچنین تأکید کرد که نباید نماز در هیچ یک از رسانه‌های این کشور پخش شود. پس از نمازهای واجب، ائمه مساجد نیز باید «کتابهای مفید» برای نمازگزاران قرائت کنند و به موضوعاتی بپردازند که در راستای عقاید و رفتار است و «همگرایی ملی» را تقویت ‌کند.

 

این وزارتخانه در ادامه گفت که همه کارکنان مساجد در سراسر این کشور نباید برای مراسم افطار روزه‌داران، کمک مالی جمع کنند.

 

این نهاد سعودی در پایان تأکید کرد که نمازگزاران نباید موجب آزار و اذیت دیگران شود یا اینکه کودکان را با خود [به مساجد] بیاورند؛ زیرا ممکن است «حضور کودکان باعث آزار و اذیت نمازگزاران شود».

 

سعودی لیکس سندی منتشر کرد که محمد بن سلمان در جلسه با هیأت دولت سعودی، به وزارت امور اسلامی، تبلیغ و ارشاد این کشور دستور داده است تا برنامه‌هایی را در راستای آنچه «تساهل فکری» در عربستان نامیده می شود، تدوین کند.

 

به گزارش سعودی لیکس، کسانی که برای امور دینی تعیین شده بودند، از سوی محمد بن سلمان موظف شدند که مسئولیت امر به معروف و نهی از منکر را به پلیس واگذار کنند و افراد، علما و شیوخ نیز در این مسئله هیچ مداخله‌ای نداشته باشند؛ لذا به نظر می‌رسد این مسئله، پس از پیشنهاد لغو استقلال سازمان امر به معروف و نهی از منکر مطرح شده است.

 

در این سند تأکید شده است، محمد بن سلمان در پی آزادی حجاب، عقیده و رفتار و دوری تدریجی از افراط‌گرایی است. شاید منظور بن سلمان از عبارت «دوری از افراط گرایی» به معنای دوری از محکوم کردن کسی باشد که با نوشیدن شراب، انجام قمار، از دین خدا باز می‌گردد و هیچ مسلمان یا مؤمنی نیز با او برخورد نکند.

 

در سند مذکور آمده است که روحانیون و حاکم شرع موظف شده‌اند علاوه بر تساهل اجتماعی در تعامل با اهل کتاب، سکولاریسم و ​​تسامح پیرامون موسیقی، جشن و سینما، موضوع آزادی زنان در رفتار اجتماعی را تبیین کنند. این مسئله به زنان سعودی اجازه خواهد داد در جشنهای مبتذل که در این کشور برگزار خواهد شد، شرکت کنند؛ اقدامی که در چشم‌انداز ۲۰۳۰ سعودی آمده است.

 

بر اساس این سند، مفتی‌ها و مبنری‌های سعودی صرفا باید به تبیین احکام عبادی بپردازند و هیچ اشاره‌ای به اوضاع فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و  سایر مسائل این کشور نداشته باشند. کما اینکه هیأت دولت سعودی بر تکفیر اعتقادات اخوان المسلمین، داعش و تروریستها تأکید کرده است.

 

مهم ترین چیزی که در سند آمده این است که منبریها موظف هستند موضوع اسلام و تأثیر آن در وحدت جامعه و تقویت حکومت پادشاه سعودی را تبیین کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------