آمریکا روسیه را بطور رسمی به ارتکاب جنایت جنگی در اوکراین متهم کرد



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا بطور رسمی روسیه را به ارتکاب جنایت جنگی در اوکراین متهم کرد.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که برخی از اعضای نیروهای مسلح روسیه در اوکراین مرتکب جنایات جنگی شده اند.

 

اعلام رسمی آمریکا مبنی بر اینکه مسکو مرتکب جنایت جنگی  شده است درحالی اتفاق می افتد که  بلینکن، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا و وندی شرمن معاون وزیر امور خارجه این کشور پیش از این گفته بودند ارتکاب جنایت جنگی از سوی روسیه در اوکراین یک نظر شخصی آنها است.

 

بلینکن گفت: امروز، می‌توانم اعلام کنم که بر اساس اطلاعات موجود، دولت آمریکا ارزیابی می‌کند که اعضای نیروهای روسیه در اوکراین مرتکب جنایات جنگی شده‌اند.

 

وی ادامه داد: ارزیابی ما بر اساس بررسی دقیق اطلاعات موجود از منابع عمومی و اطلاعاتی است. مانند هراتهام دیگری، دادگاه حقوقی که صلاحیت رسیدگی به جرم را دارد، در نهایت مسئول تشخیص جرم کیفری در موارد خاص است.

 

وزیر خارجه امریکا اضافه کرد: دولت آمریکا به پیگیری گزارش‌های جنایات جنگی ادامه خواهد داد و در صورت لزوم،  اطلاعاتی جمع‌آوری شده را با متحدان، شرکا،  نهادها و سازمان‌های بین‌المللی به اشتراک خواهد گذاشت.

 

بلینکن گفت: ما متعهد به پاسخگو ساختن با استفاده از هر ابزار موجود، از جمله تعقیب کیفری هستیم.

 

دولت آمریکا تاکنون بیش از یک میلیارد دلار به اوکراین کمک نظامی، اقتصادی و بشردوستانه کرده است.

 

همچنین کنگره آمریکا در این هفته  کمک اضافی به اوکراین به ارزش ۱۳.۶ میلیارد دلار را تصویب کرد که یک بودجه  ۶.۵ میلیارد دلاری برای هزینه های ارسال نیرو و تسلیحات به اروپای شرقی و یک بودجه  ۶.۸ میلیارد دلاری دیگر برای پناهندگان اوکراینی  و کمک های اقتصادی به این کشور اختصاص می دهد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------