آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

وضع تحریم‌های جدید علیه نفت ایران در بسته کمک‌های مالی آمریکا به اسرائيل و اوکراین

قانونگذاران آمریکایی پس از حمله موشکی و پهپادی تهران به اسرائیل، در بسته کمک مجلس نمایندگان برای اوکراین و اسرائیل و دیگر متحدان این کشور،…

بیش از نیمی از کودکان اوکراینی آواره شده‌اند /زلنسکی: روسیه را به استفاده از «بمب فسفر» متهم کرد



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
پنجمین هفته از حمله نظامی روسیه به اوکراین در حالی روز پنجشنبه آغاز شد که نیروی دریایی اوکراین اعلام کرد یک کشتی حامل نظامیان روس را در بندر بردیانسک منهدم کرده است.

آمریکا «۱۰۰ هزار» پناهجوی اوکراینی را می‌پذیرد

یک مقام آمریکایی روز پنجشنبه گفت که واشنگتن برای پذیرش «تا ۱۰۰ هزار» پناهجوی اوکراینی آمادگی دارد. این خبر همزمان سفر جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا به اروپا برای رایزنی با متحدان واشنگتن درباره حمله روسیه به اوکراین اعلام شد. 

 

 

صندوق کودکان ملل متحد: از هر ۲ کودک اوکراینی یک نفر آواره شده است

 صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) می‌گوید بیش از نیمی از کودکان اوکراینی به دنبال آغاز جنگ در این کشور مجبور به ترک محل سکونت خود شده‌اند. 

 

در بیانیه یونیسف آمده است که «یک ماه جنگ در اوکراین منجر به آواره شدن چهار میلیون و ۳۰۰ هزار نفر شده است». به گفته صندوق کودکان ملل متحد پیش از آغاز جنگ هفت میلیون و ۵۰۰ هزار کودک در اوکراین زندگی می‌کردند. 

  

مسکو لهستان را به دامن زدن به تنش در منطقه متهم کرد

دولت روسیه روز پنجشنبه لهستان را به دلیل تصمیم به اخراج دیپلمات‌های روس به دامن زدن «خطرناک» به تنش در منطقه متهم کرد.

  

غیبت وزیر دفاع روسیه از انظار عمومی؛ کرملین: شویگو به پوتین گزارش داد

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین روز پنجشنبه در واکنش به پرسش‌های مطرح‌شده درباره غیبت طولانی مدت سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در انظار عمومی تاکید کرد که او به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری این کشور درباره روند تحولات در جنگ اوکراین گزارش داده است.

 

سخنگوی کاخ کرملین گمانه‌زنی‌ها درباره وضعیت سلامت وزیر دفاع روسیه را رد کرد. سرگئی شویگو از حدود دو هفته پیش تاکنون در انظار عمومی ظاهر نشده است. 

 

دیمیتری پسکوف در این باره گفت: «وزیر دفاع اکنون کارهای زیادی دارد و واقعا الان وقت فعالیت‌های رسانه‌ای او نیست.»

  

 

منبع آمریکایی: کشورهای غربی تحویل موشک ضدکشتی به اوکراین را مدنظر دارند

 یک مقام عالی‌رتبه آمریکایی می‌گوید کشورهای غربی تحویل موشک‌های ضدکشتی به اوکراین را مدنظر دارند. وی که نخواست نامش فاش شود افزود که ایالات متحده گفتگو در این باره را با متحدانش آغاز کرده است.

 

وی افزود که بسیاری از کشورهای عضو ناتو در نشست روز پنجشنبه خواستار «مسئولیت‌پذیری» چین در بحران کنونی و ایفای نقش پررنگ‌تر پکن شده‌اند. این مقام آمریکایی تاکید کرد که به درخواست از چین «برای عدم حمایت از تهاجم نظامی روسیه به اوکراین» باید ادامه داد. 

 

  

بورل: روسیه فعلا منفعتی در مذاکره بر سر آتش‌بس ندارد

 جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می‌گوید روسیه با توجه به اینکه به اهداف نظامی خود در اوکراین دست نیافته است فعلا منفعتی در مذاکره بر سر برقراری آتش‌بس ندارد.

 

وی گفت: «روسیه اکنون نمی‌خواهد پشت میز مذاکره بنشیند بلکه می‌خواهد قلمروها را اشغال کند.»

 

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به کمک‌های نظامی کشورهای غربی به اوکراین اظهار داشت: «این مساله مهمی است زیرا همه چیز در ۱۵ روز آینده مشخص خواهد شد.»

  

 

زلنسکی روسیه را به استفاده از «بمب فسفر» متهم کرد

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین می‌گوید روسیه در جریان تهاجم نظامی به کشورش از «بمب فسفر» استفاده کرده است. او همچنین از کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) خواست تا «بدون محدودیت» و به طور «موثر» به اوکراین کمک نظامی کنند.

 

رئیس‌جمهوری اوکراین گفت: «ما از اتحاد [ناتو] می‌خواهیم که اعلام کند که به طور کامل به اوکراین کمک خواهد کرد تا در این جنگ پیروز شود، سرزمینش را از مهاجمان پاکسازی کند و صلح را به اوکراین بازگرداند.»

 

 

دبیرکل ناتو: پوتین با حمله نظامی به اوکراین مرتکب اشتباه بزرگی شد

 ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو می‌گوید ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه با حمله نظامی به اوکراین مرتکب «اشتباه بزرگی» شد. 

 

دبیرکل ناتو افزود که از نظر او رئیس‌جمهوری روسیه مقاومت اوکراینی‌ها را «دستکم» گرفته بود. ینس استولتنبرگ این سخنان را در آستانه آغاز نشست اضطراری سران ناتو در بروکسل بیان کرد. جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا برای شرکت در این نشست به بروکسل سفر کرده است. 

 

منبع:یورونیوز

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------