آخرین اخبار بین الملل

بایدن و اوباما،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست. به گزارش انتخاب به نقل از یورونیوز، کمپین…

آمریکا مجلس دوما و شرکت‌های صنایع دفاعی روسیه را تحریم کرد/ مسکو: دخالت پنتاگون در ساخت تسلیحات بیولوژیکی در اوکراین



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
وزارت خزانه داری آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی مجلس دومای روسیه و ۳۲۸ عضو آن، رئیس بانک سبربانک و ۴۸ شرکت صنایع دفاعی این کشور را تحریم کرد.

دفتر کنترل دارایی خارجی وزارت خزانه داری آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی در بیانیه ای گفت: امروز در جدیدترین اقدام برای تحمیل هزینه سنگین بر روسیه به خاطر جنگ غیرقانونی، بی دلیل و بی اساس آن علیه اوکراین، وزارت خانه داری آمریکا حامیان اصلی این تهاجم را تحریم می کند.

 

در این بیانیه آمده است این تحریم ها شامل ۴۸ شرکت دفاعی روسیه، ۳۲۸ عضو مجلس دومای این کشور و هرمان گرف رئیس بزرگ ترین موسسه مالی آن یعنی بانک سبربانک می شود. این اقدام همگام با تمهیدات مشابه اتحادیه اروپا، انگلیس و کانادا است و نشان دهنده اتحاد مداوم برای پاسخگو ساختن پوتین به خاطر این جنگ انتخابی است.

 

جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا گفت: آمریکا به همراه شرکا و متحدان خود به قلب توانایی روسیه برای تأمین مالی و اجرای جنگ و جنایات خود علیه اوکراین ضربه می زند. دومای روسیه به حمایت از تهاجم پوتین، سرکوب جریان آزاد اطلاعات و نقض حقوق اولیه شهروندان روسیه ادامه می دهد. ما از نزدیک ترین افراد به پوتین می خواهیم که این جنگ بی رحمانه را متوقف کرده و آن را محکوم کنند.

 

دو مقام آگاه آمریکایی روز گذشته اعلام کردند که دولت جو بایدن قصد دارد روز پنجشنبه ۳۰۰ قانونگذار در دومای روسیه را تحریم کند.

 

به گزارش ایرنا، این دو مقام آگاه به وال استریت ژورنال اعلام کردند که ۳۰۰ عضو دومای روسیه در فهرست تحریم ها قرار خواهند گرفت.

 

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا برای شرکت در نشست ناتو، دیدار با رهبران گروه ۷ و پیوستن به نشست برنامه ریزی شده شورای اروپا به بروکسل سفر کرده است. وی  سپس به لهستان سفر خواهد کرد.

  

مسکو: شواهدی جدید از دخالت پنتاگون در ساخت تسلیحات بیولوژیکی در اوکراین داریم

سخنگوی وزارت دفاع روسیه امروز (پنجشنبه) گفت، کارشناسان کشور حقایق جدیدی را منتشر کرده اند مبنی بر اینکه وزارت دفاع آمریکا به صورت مستقیم در ساخت و توسعه تسلیحات بیولوژیکی در اوکراین دست دارد.

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه به مطالعه اسناد به دست آمده از کارمندان لابراتورهای بیولوژیکی اوکراین درباره فعالیتهای مخفیانه بیولوژیکی ارتش آمریکا در اوکراین ادامه می‌دهد.

 

ایگور کناشنکو، سخنگوی وزارت دفاع روسیه با اشاره به این مساله که این اسناد در آینده ای نزدیک در اختیار مردم قرار میگیرد، گفت: کارشناسان نیروهای بخش حفاظت بیولوژیکی، تشعشعات و شیمیایی با مطالعه این اسناد مرتبط متوجه شدند که پنتاگون به صورت مستقیم در توسعه و ساخت اجزای تسلیحات بیولوژیکی در اوکراین نقش دارد.

 

وی ادامه داد: هدف اصلی این پروژه انجام یک تجزیه و تحلیل جزئی از عفونتهای خطرناک بومی اوکراین بود. این کار شامل نمونه برداری از پاتوژن در محل دفن گاوهای پیر به منظور به دست آوردن سویه‌های جدید بیماری سیاه زخم بود.

 

سخنگوی وزارت دفاع روسیه در ادامه صحبت‌هایش گفت: درضمن، ایالات متحده قصد دارد داروهای ثبت نشده را روی ارتش اوکراین آزمایش کند. به ویژه، یک شرکت داروسازی که با پنتاگون قرارداد داشته، با وزارت دفاع اوکراین برای ایجاد آزمایش‌های داروهای ثبت نشده بر روی پرسنل نظامی اوکراینی همکاری کرده است.

  

استولتنبرگ: چین با دروغ و اطلاعات نادرست از روسیه حمایت می‌کند

دبیرکل ناتو به خبرنگاران گفت که چین با انتشار "اخبار دروغ و اطلاعات نادرست" درباره درگیری در اوکراین، از روسیه حمایت کرده است.  

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

 

وی همچنین در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: پکن برای زیر سوال بردن حق کشورهای مستقل برای انتخاب مسیر خود، به روسیه ملحق شده است. چین از روسیه حمایت سیاسی کرده که شامل انتشار دروغ‌های آشکار و اطلاعات نادرست است.

 

مشخص نیست که استولتنبرگ به کدام نمونه‌های "دروغ و اطلاعات نادرست" اشاره می‌کرد، اما چین همانند روسیه از فعالیت آزمایشگاه‌های بیولوژیکی با بودجه ایالات متحده در اوکراین انتقاد کرده است. مقام‌های آمریکایی ادعاهایی را مبنی بر اینکه آزمایشگاه های تحقیقاتی اوکراین بر روی تسلیحات بیولوژیکی کار می‌کنند، رد کرده‌اند.

 

پکن همچنین از تحریم روسیه بابت حمله به اوکراین نیز امتناع کرده است. دولت چین رسما حق اوکراین را درباره یکپارچگی و تمامیت ارضی اش تایید کرده اما ادامه پیشروی‌های ناتو در شرق اروپا را کلید اصلی درگیری اخیر و در جریان در اوکراین می‌داند.

 

دبیرکل ناتو در ادامه صحبت‌هایش گفت: رهبران ناتو در کنفرانس امروز به نقش چین می پردازند و از ابرقدرت آسیایی می خواهند که به مسئولیت خود به عنوان یکی از اعضای شورای امنیت سازمان ملل عمل کند و از حمایت از تلاش‌های جنگی روسیه خودداری کند و به بقیه کشورهای عضو بپیوندد. جهان خواستار پایان فوری و مسالمت آمیز این جنگ است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------