آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پایگاه‌های دفاع هوایی سوریه هدف حمله اسرائیل قرار گرفت

وزارت دفاع سوریه اعلام کرد حملات امروز اسرائیل پایگاه‌های دفاع هوایی را در جنوب سوریه هدف قرار داد. به گزارش ایسنا؛ وزارت دفاع سوریه اعلام…

دستور ویژه کانادا به کلیه سربازانش در خصوص اوکراین | تشکیل تیپ ویژه



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
کانادا سربازان خود را از پیوستن به «تیپ بین‌المللی» جنگجویان خارجی اوکراین منع کرده است، زیرا نگرانی فزاینده‌ای در مورد استفاده از نیروهای اسیر شده به عنوان ابزار تبلیغاتی روسیه وجود دارد.

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از گاردین، ژنرال فرانسیس آلن، معاون رئیس ستاد دفاعی این کشور، در صحبت با کمیته دفاعی پارلمان کانادا گفت که مقامات ارشد دستوری صادر کرده‌اند که از سفر اعضای خدمات تمام‌وقت و نیروهای ذخیره پاره‌وقت برای پیوستن به لژیون خارجی تازه‌تاسیس اوکراین جلوگیری می‌کند.

 

این قانون که در مورد سربازان در مرخصی نیز اعمال می‌شود، به دنبال درخواست ماه گذشته ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین از داوطلبان برای دفاع از کشورش تصویب شده است.

 

اعتقاد بر این است که هزاران نفر پاسخ داده‌اند، از جمله تعداد زیادی کانادایی که به گردان خود  تیپ اوکراینی کانادایی لقب داده شد. در حالی که برخی از کهنه سربازان از مهارت‌های خود برای کارهای بشردوستانه استفاده کرده‌اند، برخی دیگر اما اسلحه به دست گرفته‌اند.

 

آلن گفت: «تنها سربازان کانادایی که اجازه ورود به اوکراین را دارند، کسانی هستند که تایید رسمی وین ایر، رئیس ستاد دفاعی این کشور را دارند.»

 

کانادا پیش‌تر ۲۵۰ مربی نظامی به اوکراین فرستاده بود، اما این نیروها پیش از شروع عملیات  روسیه به لهستان منتقل شدند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------