آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

بلینکن: واشنگتن برنامه ای برای تغییر حکومت روسیه ندارد/ واکنش انگلیس به اظهارات بایدن درباره سرنوشت پوتین



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا تنها چند ساعت پس از آن که جو بایدن رئیس جمهوری این کشور گفت که ولادیمیر پوتین همتای روس او نمی تواند در قدرت باقی بماند، گفت که واشنگتن برنامه ای برای تغییر حکومت روسیه ندارد.

به گزارش ایرنا از تارنمای یو اس ای تودی؛ بلینکن در نشست خبری افزود: تصور می کنم که رئیس جمهوری ایالات متحده شب گذشته به سادگی گفته پوتین نباید برای جنگ افروزی یا کمک به تجاوز به اوکراین یا کشور دیگری، نیرومند شود.

 

وی افزود: همان گونه که می دانید و بارها از مقام های آمریکا شنیده اید، واشنگتن نقشه راهبردی برای تغییر حکومت روسیه یا هر کشور دیگری با این بهانه ندارد.

 

بایدن روز شنبه در پایان سفر چهار روزه اش به اروپا، در لهستان، جنگ کنونی در اوکراین را بخشی از نبرد جاری برای آزادی تعبیر کرد و سپس به صراحت خواستار پایان حکومت پوتین شد.

 

اندک زمانی پس از این سخن بایدن، یک مقام کاخ سفید به شرط ناشناس ماندن گفت که رئیس جمهوری خواستار برکناری پوتین نشده است.

 

دمیتری پسکوف سخنگوی کرملین نیز در واکنش به این سخن بایدن گفت که رئیس جمهوری یا شهروندان ایالات متحده نمی توانند در باره فردی که در روسیه قدرت را در دست داشته باشد، تصمیم بگیرند و تنها شهروندان روسیه که در رای گیری برای انتخاب رئیس جمهوری کشورشان شرکت می کنند، می توانند در این باره تصمیم بگیرند.

 

هنوز مشخص نیست که آیا هدف بایدن از این سخن که موجب نگرانی هایی شده، تشدید اوضاع اروپای شرقی بوده و یا تنها اشتباه لفظی رخ داده است.

  

تلاش انگلیس برای فاصله گرفتن از اظهارات بایدن درباره سرنوشت پوتین

 وزیر کابینه  انگلیس در تلاش برای فاصله گرفتن از اظهارات جو بایدن مبنی بر این که «پوتین نمی تواند در قدرت بماند» گفت «تصمیم گیری درباره این که چه کسی بر آنها حکومت کند بر عهده مردم روسیه است».

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

 روزنامه گاردین نوشت: ندیم زهوای (Nadhim Zahawi) وزیر آموزش انگلیس همزمان با انتقادها از اظهارات بایدن درباره آینده پوتین تصمیم گیری در این زمینه را برعهده مردم روسیه دانست.

 

بایدن روز شنبه در لهستان گفته بود «پوتین نمی تواند در قدرت باقی بماند»؛ اظهاراتی که کاخ سفید گفت منظور او تغییر حکومت در روسیه نبوده است.

 

وزیر کابینه انگلیس در مصاحبه با برنامه اسکای نیوز گفت من فکر می کنم که تصمیم گیری در این زمینه برعهده مردم روسیه است. آنها از آنچه که در اوکراین اتفاق می افتد، این حمله غیرقانونی و تخریب اموال و اقتصاد خود خسته شده اند و به نظر من آنها هستند که درباره سرنوشت پوتین و حکومت او تصمیم گیری می کنند.

زهوای از بیان این که بایدن  در چنین درخواستی اشتباه می کند، خودداری کرد اما گفت «تهاجم به اوکراین غیرقانونی بوده و باید پایان یابد و به نظر من این چیزی بود که رئیس جمهوری آمریکا از آن صحبت می کرد.»

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------