آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

اتحادیه اروپا به چین درباره کمک به روسیه هشدار داد/ آمریکا:ارسال تانک‌های ساخت شوروی به اوکراین



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
اتحادیه اروپا در نشست مشترک خود با رهبران چین به پکن نسبت به هرگونه حمایت از روسیه هشدار داد.

به گزارش مهر به نقل از تاس، «چارلز میشل»، رئیس شورای اروپا روز جمعه پس از نشست اتحادیه اروپا و چین گفت: اتحادیه اروپا اقدامات چین در تلاش برای جلوگیری از کمک به روسیه در دور زدن تحریم‌ها را زیر نظر خواهد گرفت.

 

وی در یک کنفرانس خبری گفت: «هر گونه تلاش برای دور زدن تحریم‌ها یا ارائه کمک به روسیه، جنگ را طولانی می‌کند. ما همچنین مراقب هرگونه تلاش برای کمک مالی یا نظامی به روسیه خواهیم بود.»

 

میشل گفت، اتحادیه اروپا و چین توافق کردند که خصومت‌ها در اوکراین به اقتصاد جهانی آسیب می‌زند.

 

میشل گفت: «جنگ در اوکراین به نفع چین و به نفع اتحادیه اروپا نیست.»

 

همچنین «اورسولا فون در لاین»، رئیس کمیسیون اروپا نیز در همان کنفرانس خبری گفت: «اتحادیه اروپا به چین در مورد آسیب احتمالی اعتبار این کشور در اروپا در صورت کمک به روسیه هشدار داد.» او گفت: «هیچ شهروند اروپایی حمایت از روسیه برای به راه انداختن جنگ را درک نمی‌کند. علاوه بر این، این امر منجر به لطمه بزرگی به اعتبار چین در اروپا خواهد شد.»

 

از سوی دیگر، شیء جین پینگ رئیس جمهور چین از اتحادیه اروپا خواست که با دیدی مستقل به چین نگاه کنند.

 

وی این اظهارنظر را حین دیدار مجازی با اورزلا فون درلاین رئیس کمیسیون اروپا و شارل میشل رئیس شورای اروپا مطرح کرد.

 

دولت پکن بیم آن را دارد که مبادا کشورهای اروپایی با دنباله روی از آمریکا، سیاست خارجی سختگیرانه‌تری را در قبال چین اتخاذ کنند. چین پیشتر هم از اتحادیه اروپا خواسته بود در تعامل با پکن، راه مداخلات خارجی را سد کند.

 

بعد از دو سال، این نخستین نشست سران اتحادیه اروپا و چین محسوب می‌شود. هدف بروکسل از برگزاری چنین نشستی، گرفتن تضمین‌هایی از جانب چین مبنی بر عدم حمایت نظامی از روسیه و همچنین عدم کمک به این کشور برای دور زدن تحریم‌های غرب عنوان می‌شود.

  

آمریکا تانک‌های ساخت شوروی را در اختیار اوکراین قرار می‌دهد

 روزنامه نیویورک تایمز به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد که جو بایدن رییس جمهوری آمریکا و متحدانش، تانک‌های ساخت شوروی سابق را برای حمایت از اوکراین به دونباس منتقل خواهند کرد.

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

به گزارش ایرنا از شبکه الجزیره، این مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود به نیویورک تایمز گفت: عملیات انتقال این تانک ها به منطقه دونباس بزودی آغاز خواهد شد.

 

به گفته این مقام آمریکایی، این تانک‌ها اوکراین را قادر می سازد که دست به حملات توپخانه‌ای با برد زیاد به اهداف روسیه در دنباس بزند.

 

این مقام آمریکایی به زمان دقیق این انتقال و نیز تعداد دقیق تانک ها و نیز کشوری که قرار است این تجهیزات از طریق آن به اوکراین منتقل شود، اشاره ای نکرده است.

 

این خبر ساعاتی پس از آن منتشر می شود که دمیتری کولبا وزیر امور خارجه اوکراین جمعه شب مدعی شد: عقب نشینی برخی نیروهای روسی احتمالاً تلاشی برای آمادگی به منظور حمله دوباره به دونباس است.

 

پیش از این شورای امنیت ملی آمریکا اعلام کرد که واشنگتن، اوکراین را به تجهیزات پیشگیرانه در برابر آنچه حمله احتمالی بیولوژیکی و شیمیایی روسیه اعلام شده است، تجهیز می‌کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------