هشدار زلنسکی به اوکراینی‌ها درباره مین‌های روسی/ مخالفت روسیه با استقرار زیرساختهای آمریکا و ناتو در آسیای مرکزی



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین، گفت که نیروهای روسی ضمن عقب‌نشینی از شمال، پشت سر خود «یک فاجعه مطلق» بر جای می‌گذارند و به ساکنان این مناطق نسبت به بمباران‌ها و مین‌های زمینی روسیه هشدار داد.

 زلنسکی شامگاه جمعه در نطقی ویدیویی برای ملت اوکراین اظهار داشت: «آنها کل منطقه را مین‌گذاری می‌کنند. خانه‌ها را مین‌گذاری می‌کنند، تاسیسات را مین‌گذاری می‌کنند، حتی زیر اجساد کشته‌شدگان.»

 

او از ساکنان مناطق شمال اوکراین خواست تا زمانی که مطمئن نشده‌اند که مین‌ها پاکسازی شده و خطر بمباران‌ها برطرف گشته، برای از سرگیری زندگی عادی خود صبر کنند.»

 

آقای زلنسکی با اشاره به آرایش دوباره نیروهای روس در شرق اوکراین نسبت به نبردهای دشوار آینده هشدار داد.

 

وی خبر داد که روز جمعه با امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه، تلفنی گفت‌وگو کرده و با روبرتو متسولا، رئیس پارلمان اروپا، در کی‌یف دیدار کرده است.

 

رئیس جمهوری اوکراین گفت: «اروپا حق سکوت درباره آن‌چه در ماریوپل می‌گذرد ندارد. تمام جهان باید به این فاجعه انسانی واکنش دهند.»

 

مخالفت روسیه با استقرار زیرساختهای آمریکا و ناتو در آسیای مرکزی

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد مسکو مخالفت استقرار زیرساخت های نظامی آمریکا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در منطقه آسیای مرکزی است. 

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری روسی «راشا تودی»، لاوروف خاطرنشان کرد چنین اقدامی در تضاد با منافع امنیتی روسیه است و با تعهدات ناشی از اسناد قانونی سازمان پیمان امنیت جمعی مغایرت دارد.

 

وی تصریح کرد: استقرار زیرساخت‌های نظامی آمریکا و ناتو و یا حضور شهروندان افغانستانی که به آنها خدمت می کنند در قلمرو کشورهای همسایه، در درجه اول در آسیای مرکزی را، غیر قابل قبول می‌دانیم.

 

وی با اشاره به درخواست های مربوط به استقرار پناهجویان افغان در کشورهای همسایه، خاطرنشان کرد باید با این مساله با احتیاط فراوان برخورد شود.

 

لاوروف  پیشتر ناتو را ابزاری فرمانبردار خواند و تاکید کرد که این ائتلاف همواره چنین بوده است.

 

لاوروف در حساب کاربری توئیتر نوشت: اتحادیه اروپا در مورد ایده های مختلف استقلال راهبردی بحث می کند، اما استقلال خود را از دست داده و در موضوعات مفهومی، کاملا با ناتو و آمریکا ادغام شده است.

 

آمریکا به اوکراین ۳۰۰ میلیون دلار تجهیزات نظامی می‌دهد

 پنتاگون روز جمعه اعلام کرد که وزارت دفاع ایالات متحده در راستای کمک‌های خود به اوکراین تجهیزات نظامی بیشتری به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار به این کشور خواهد داد.

 

بسته کمک‌های جدید دفاعی آمریکا به اوکراین شامل پهپادهای مختلف، سامانه‌های موشکی، خودروهای زرهی، تجهیزات دید در شب، سیستم‌های ارتباطی امن، مسلسل و تجهیزات پزشکی خواهد بود.

 

دولت ایالات متحده از زمان تهاجم نظامی روسیه به کشور همسایه خود تا به امروز تعهد داده که ۱.۶۵ میلیارد دلار کمک نظامی به اوکراین بدهد. کمک‌های ایالات متحده از آغاز سال گذشته میلادی تاکنون نیز ۲.۳ میلیارد دلار بوده است.

 

تحویل تجهیزات جدیدی که پنتاگون اعلام کرده به اوکراینی‌ها، کمی زمان می‌برد. طولانی شدن این فرایند در واقع به خاطر آن است که واشینگتن باید به تولیدکنندگان سفارش ساخت این تجهیزات را بدهد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------