آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

آمریکا پرتاب آزمایشی یک موشک بالستیک قاره پیما را لغو کرد



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
پرتاب آزمایشی موشک بالستیک قاره پیمای Minuteman III از سوی آمریکا متوقف شده است.

به گزارش مهر، خبرگزاری رویترز در گزارشی اعلام کرده که براساس منابع آگاه در دولت بایدن، آمریکا آزمایش موشک بالستیک قاره پیمای خود با نام موشک Minuteman III را همزمان با تشدید تنش‌ها با روسیه بر سر اوکراین متوقف کرده است.

 

در همین ارتباط یک منبع آگاه در نیروی هوایی آمریکا به رویترز گفته است که ارتش این کشور آزمایش موشک بالستیک قاره پیمای نسل سوم خود را که در ابتدا با هدف تعویق تلاش برای کاهش تنش‌های هسته‌ای با روسیه در طول جنگ اوکراین طراحی شده بود، لغو کرد.

 

پنتاگون اولین بار در ۲ مارس پس از اینکه روسیه اعلام کرد که نیروهای هسته‌ای خود را در حالت آماده باش قرار داده است، تأخیر در انجام برخی آزمایش‌های موشک بالستیک خود را اعلام کرد. واشنگتن در آن زمان گفت که این مهم است که هم ایالات متحده و هم روسیه خطر اشتباه محاسباتی را در نظر داشته باشند و اقداماتی را برای کاهش این خطرات انجام دهند.

 

موشک بالستیک Minuteman III با قابلیت حمل سلاح اتمی بخش مهمی از زرادخانه استراتژیک ارتش آمریکاست و بردی معادل ۶۰۰۰ مایل (بیش از ۹۶۶۰ کیلومتر) دارد و می‌تواند با سرعت تقریباً ۱۵۰۰۰ مایل در ساعت (۲۴۰۰۰ کیلومتر در ساعت) حرکت کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------