بایدن از «گسترش سریع» ناتو حمایت کرد



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
جو بایدن در دیدار با دبیرکل ناتو، از سیاست گسترش سریع این اتحاد و عضویت فنلاند و سوئد در آن - منافع تمامی کشورهای ناتو را در نظر بگیرد - حمایت کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری نیوز گلوری، کاخ سفید تایید کرد در دیدار جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا با ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در واشنگتن، بایدن از سیاست فعلی گسترش جناح شرقی ناتو حمایت کرد.

 

در بیانیه کاخ سفید آمده است: طرفین از درخواست‌های عضویت فنلاند و سوئد در ناتو حمایت کردند. جو بایدن از تلاش‌های استولتنبرگ برای تسهیل عضویت سریع در این اتحاد که منافع امنیتی تمامی کشورهای ناتو را در بر بگیرد، به شدت حمایت کرد.

 

بایدن و استولتنبرگ همچنین به بحث درباره امنیت و تقویت ناتو در پیش‌زمینه جنگ روسیه و اوکراین و همچنین تدارکات برای نشست این اتحاد در ۲۹ و ۳۰ ژوئن (۸ و ۹ تیر) پرداختند.

 

فنلاند و سوئد در ۱۸ ماه مه اعلام کردند که می‌خواهند در اتحاد نظامی ناتو عضو شوند. اما ترکیه آغاز مذاکرات و گفت‌وگوهای ناتو برای پذیرش این دو کشور را متوقف کرد.

 

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه اعلام کرد که تنها در صورتی با عضویت این دو کشور در ناتو موافقت می‌کند، که آن‌ها به حمایت خود از حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) - که آنکارا آن را سازمانی تروریستی می‌داند - خاتمه دهند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------