آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

سوناک: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد

نخست وزیر انگلیس با حمایت از ادامه جنگ در اوکراین مدعی شد: پیروزی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در اوکراین امنیت تمام اروپا را تهدید…

اسپانیا برای اوکراین تانک و موشک ضد هواپیما ارسال می‌کند



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
روزنامه ال پائیس به نقل از منابع دولتی اسپانیا گزارش داد، مادرید قرار است در اقدامی به منظور افزایش حمایت نظامی‌اش از اوکراین برای این کشور موشک‌های ضد هواپیما و تانک‌های جنگی لئوپارد ارسال کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، اسپانیا همچنین آموزش‌های لازم به ارتش اوکراین در مورد نحوه استفاده از این تانک‌ها را ارائه خواهد داد. این آموزش‌ها در لتونی انجام خواهد شد؛ جایی که ارتش اسپانیا ۵۰۰ سرباز در چهارچوب عملیات حضور پیشرفته تقویت شده ناتو در آنجا مستقر کرده است.

 

به گفته این منابع، مرحله دوم آموزش در اسپانیا برگزار خواهد شد.

 

در ادامه گزارش روزنامه ال پائیس آمده است: وزارت دفاع اسپانیا ارسال موشک‌های ضد هواپیمای کوتاه برد اسپاید را که ارتش اسپانیا آنها را با یک سیستم پیشرفته‌تر جایگزین کرده، نهایی می‌کند.

 

به نوشته ال پایس، تسلیحات سنگین از جمله موشک‌های ضد هوایی و حدود ۴۰ تانک لئوپارد A۴ به اوکراین ارسال می‌شود.

 

در حال حاضر اوکراین میزبان حدود ۶ تانک Leopard ۲E و ۵۰۰ سرباز اسپانیایی است. وزارت دفاع اسپانیا اکنون در حال تحویل موشک های ضد هوایی کوتاه برد  به کی یف است و قصد دارد حدود ۴۰ تانک سنگین را به اوکراین عرضه کند.

 

ال پایس خاطرنشان کرد که با این گام، اسپانیا آماده انجام یک "جهش کوانتومی" است، زیرا این کشور تسلیحات سنگین را به اوکراین تحویل نداده بود و قبلاً سلاح‌های سبک، مهمات و تجهیزات حفاظت فردی را ارائه می کرد.

 

در ماه آوریل، مادرید ۲۰۰ تن مهمات، سخت افزار نظامی و وسایل نقلیه حمل و نقل به اوکراین فرستاد. خوزه مانوئل آلبارس، وزیر امور خارجه اسپانیا گفت که این کشور در حال بررسی انتقال تسلیحات سنگین به اوکراین نیست.

 

براساس این گزارش، پیشنهاد افزایش حمایت در جریان سفر پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا به کی‌ِف و دیدارش با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در تاریخ ۱ آوریل سال جاری میلادی مطرح شد اما به خاطر پیچیدگی این عملیات تاکنون به تاخیر افتاده بود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------