اوکراین: موشک‌های آمریکایی ضدکشتی تحویل گرفته‌ایم



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
وزیر دفاع اوکراین گفت، کشورش موشک‌های ضدکشتی هارپون ساخت آمریکا را تحویل گرفته است.

به گزارش ایرنا به نقل از راشا تودی، الکسی رزنیکوف وزیر دفاع اوکراین روز پنجشنبه با انتشار پستی در شبکه‌های اجتماعی اظهار کرد که کشورش موشک‌های ضدکشتی هارپون ساخت آمریکا را تحویل گرفته است. دولت دانمارک ماه گذشته ارسال این نوع موشک‌ها را به اوکراین خبر داده بود.

 

این مقام اوکراینی هدف از استفاده از این موشک‌ها را دفاع از مناطق ساحلی عنوان کرد. وی اظهار امیدواری کرد، موشک‌ هارپون به همراه موشک‌های نپتون ساخت کشورش بتوانند در مقابل حملات مسکو در دریای سیاه  مقابله کنند.

 

نیروهای اوکراین پیش از این مدعی شده بودند که رزمناو مسکوا متعلق به روسیه را در اواسط ماه آوریل با موشک‌های نپتون هدف قرار داده‌اند. مسکو گفته بود آتش سوزی در کشتی عامل غرق شدن کشتی شده بود.

 

رزنیکوف قبلاً ترکیب هارپون و نپتون را با عنوان برادران نظامی یاد کرده بود که اوکراین را قادر می‌سازد دریای سیاه دوباره امن و آزاد کند.

 

تحویل سامانه موشکی هارپون به اوکراین پاسخی به درخواست ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور این کشور برای دریافت موشک‌های ضد کشتی به منظور کمک به ارتش در دفع حملات نیروهای روسیه در خط ساحلی جنوبی اوکراین است.

 

کارشناسان این اقدام را گام مهمی در راستای افزایش توانایی و شدت عمل اوکراینی‌ها علیه روس‌ها توصیف کرده‌اند. این سامانه موشکی می‌تواند برد حمله اوکراین علیه کشتی‌های روسیه در دریای سیاه را افزایش دهد.

 

موشک ضد کشتی هارپون که محصول شرکت آمریکایی مک‌دانل داگلاس است هر چند سیستمی قدیمی به شمار می‌رود با این حال انواع ارتقاء یافته آن هنوز در خدمت بسیاری از نیروهای دریایی کشورهای جهان قرار دارد. این موشک ۱۲۴ کیلومتر برد دارد و یک کلاهک جنگی به وزن ۲۲۱ کیلوگرم را حمل می‌کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------