آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

پوتین خود را با پتر کبیر مقایسه کرد/ قطع وابستگی غرب به انرژی روسیه سال‌ها زمان می‌برد



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
ولادیمیر پوتین در توصیف از خودش مستقیماً خود را با پتر کبیر، امپراتور شهیر روسیه تزاری مقایسه کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از یورو نیوز، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه روز پنجشنبه سیصد و پنجاهمین سالروز تولد پتر کبیر را با بازدید از یک نمایشگاه چندرسانه‌ای تازه‌تأسیس در مسکو با موضوع تزار جشن گرفت. او سپس در جلسه‌ای با حضور کارآفرینان جوان روسی در مورد تسخیر سواحل بالتیک توسط پتر کبیر در جنگ با سوئد در قرن هجدهم سخنرانی کرد.

 

در آن زمان تزار روسیه با امپراتوری سوئد در سرزمین‌های امروزی فنلاند، استونی و لتونی در جنگ بود.

 

پوتین از بخش‌های سرزمینی که پتر در آن زمان فتح کرده بود به‌عنوان حق روسیه یاد کرد

 

پوتین درباره فتوحات امپراتور روسیه گفت: «تقریباً چیزی تغییر نکرده است. پتر کبیر ۲۱ سال جنگ در شمال را رهبری کرد. نه با این هدف که جای جدیدی را فتح کند بلکه در حال تصرف بخش‌هایی از خود روسیه بود.»

 

رئیس‌جمهور روسیه گفت: زمانی که پتر در سرزمین‌های متصرف شده، شهر سن‌پترزبورگ را بنیان نهاد «هیچ یک از کشورهای اروپایی آن را به‌عنوان بخشی از روسیه به رسمیت نشناختند.»

 

به نظر می‌رسید که این اظهارات پوتین اشاره روشنی به وضعیت امروز باشد که هیچ کشور غربی حاکمیت مسکو بر کریمه و متصرفات سه ماه گذشته روسیه در بخش‌های شرقی و جنوبی اوکراین را به رسمیت نشناخته‌اند.

 

همچنین این‌گونه از سخنان پوتین برداشت می‌شود که غرب همچون قرن‌ها پیش، در نهایت این مناطق را به‌عنوان بخشی از روسیه به رسمیت خواهند شناخت.

 

پوتین که خود زاده شهر سن‌پترزبورگ است همیشه از امپراتور روسیه تمجید کرده است. وی همیشه یک مجسمه برنزی تزار را در کنار میز تشریفات خود نگه می‌دارد.

 

در روزهای اخیر مقامات روسیه با اشتیاق خاصی به مقایسه پوتین و پتر پرداخته‌اند؛ به طوری که فرماندار سن‌پترزبورگ روز پنجشنبه گفت که امروز به سربازان روسیه در اوکراین همان قدر افتخار می‌کند که به سربازان پتر افتخار می‌کند.

 

در همین حال پوتین دوباره تکرار کرد که قصد ندارد همچون دوران شوری سابق ارتباط روسیه با جهان را قطع کند. او در این خصوص گفت: حتی اگر آمریکا و کشورهای اروپایی با روسیه دادوستد نکنند کشورهای آسیایی، آفریقایی و آمریکای لاتین این کار را خواهند کرد.

 

پوتین گفت: «اقتصاد ما باز خواهد بود - هرکسی که به آن علاقه‌ای ندارد، به ضرر خودش هست. حصارکشی به‌دور کشوری مانند روسیه غیرممکن است و ما هم قصد نداریم خودمان چنین حصاری دور خودمان بکشیم.»

 

رئیس‌جمهور روسیه که ظاهراً به تهاجم روسیه در اوکراین اشاره می‌کرد، گفت: «پرواضح است که بر ما نیز واجب است که دوباره شروع کنیم و خودمان را تقویت کنیم.»

 

پوتین: قطع وابستگی غرب به انرژی روسیه سال‌ها زمان می‌برد

 

ولادیمیر پوتین اظهار کرد که غرب تا چندین سال قادر نخواهد بود وابستگی خود به نفت و گاز روسیه را قطع کند.

 

به گزارش بی‌بی‌سی، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه گفت، در آن زمان هم هیچکس نمی‌داند چه اتفاقی ممکن است رخ دهد، بنابراین شرکت‌های روسی "بر روی چاه‌های نفت خود بتن‌ریزی نخواهند کرد."

 

اظهارات پوتین چند روز پس از آن مطرح شد که یک مقام آمریکایی اعتراف کرد، سود روسیه در زمینه انرژی ممکن است در حال حاضر بیشتر از قبل جنگ باشد.

 

اتحادیه اروپا در حال حاضر حدود ۴۰ درصد گاز خود را از روسیه وارد می‌کند. این اتحادیه متعهد شده است که تا پایان سال ۲۰۲۲ وابستگی خود به نفت روسیه را ۹۰ درصد کاهش دهد، اما تاکنون هیچ تعهدی در مورد گاز صورت نگرفته است.

 

ایالات متحده تحریمی را بر تمامی محصولات انرژی روسیه اعمال کرده‌؛ اقدامی که در راستای مجازات مسکو به دلیل حمله به اوکراین صورت گرفته است.

 

پوتین به گروهی از کارآفرینان جوان گفت: «حجم نفت در بازار جهانی در حال کاهش است و در نتیجه آن، قیمت‌ها در حال افزایش می‌باشد.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------