پوتین: دوران تک‌قطبی پایان یافته است



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
رئیس جمهوری روسیه در تازه‌ترین سخنان خود در واکنش به ادامه سیاست‌های یکجانبه‌گرایانه و تهدیدآمیز آمریکا علیه صلح و امنیت جهانی خاطر نشان کرد که دوران تک قطبی دیگر پایان یافته است.

به گزارش تسنیم به نقل از شبکه الجزیره، ولادیمیر پوتین امروز جمعه با طعنه به آمریکا گفت : ایالات متحده هنگام پیروزی در جنگ سرد، خود را به زعم خود فرستاده خدا در زمین قلمداد کرد، این در حالی است که دوران یکجانبه‌گرایی و تک قطبی دیگر پایان یافته است.

 

وی افزود به نظر می‌رسد که نخبگان غربی به اشباح گذشته چنگ زده‌اند و گمان می‌کنند که هیمنه و سلطه اقتصادی غرب، عامل ثبات جهان است.

 

پوتین در ادامه گفت خسارت‌ها و زیان‌های مستقیمی که اتحادیه اروپا در نتیجه تحریم‌ها علیه روسیه متحمل شده به 400 میلیارد دلار رسیده است.

 

وی با انتقاد از اتحادیه اروپا  افزود اتحادیه اروپا به طور کامل حاکمیت خود را از دست داده و هر آنچه را که از بالا(آمریکا) بر آن دیکته می‌شود، اجرا می‌کند و با این کار به شهروندان و اقتصاد خود ضربه می‌زند.

 

رئیس جمهور روسیه افزود غرب برای حل مشکلات اقتصادی خود به چاپ پول روی آورده است.

 

وی گفت ادعاهای وخیم شدن وضعیت اقتصادی در اروپا به عنوان یکی از نتایج عملیات ویژه روسیه، وارونه نمایی واقعیت‌ها است.

 

پوتین گفت ما مانع صادرات مواد غذایی اوکراین نمی‌شویم و در دریا مین‌گذاری نکرده‌ایم.

 

وی افزود روسیه از گفتگو با سازمان ملل برای تسهیل صادرات مواد  غذایی در جهان استقبال می‌کند.

 

پوتین در  اشاره به سیاست‌های تجاوزکارانه آمریکا در جهان گفت ایالات متحده می‌تواند هر موقع که بخواهد و از کاری خوشش نیاید به سرقت اموال دیگران دست بزند.

 

وی افزود تصمیم برای آغاز  عملیات نظامی ویژه در اوکراین دشوار بود، ولی مجبور به این کار شدیم، هدف ما از این عملیت، حمایت از مردم ایالت دونباس بود و تمام ماموریت‌های مربوط به این عملیات انجام خواهد شد.

 

پوتین با تاکید بر شکست تحریم‌های تحمیل شده از سوی کشورهای غربی به سرکردگی آمریکا علیه کشورش گفت اقدامات غرب برای از بین بردن اقتصاد روسیه با شکست روبرو شده و به نتیجه مدنظر آنها نرسیده است.

 

وی افزود روسیه با هر کشوری که تمایل به همکاری با آن داشته باشد، همکاری خود را گسترش خواهد داد و توانمندی خود را در بخش حمل و نقل از طریق راه آهن و بنادر توسعه خواهد داد.

 

پوتین گفت واکنش مردم روسیه بر خلاف آنچه غرب می‌خواست، بوده و انسجام و همبستگی و قدرت آنها افزایش یافته است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------