آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پارلمان بریتانیا لایحه انتقال پناهجویان به رواندا را تصویب کرد

پارلمان بریتانیا با تصویب لایحه انتقال پناهجویان از این کشور به رواندا، مسیر قانونی برای این اقدام را هموار کرد. ریشی سوناک، نخست‌وزیر…

جانسون: نیروهای روسیه در جنگ اوکراین 'تلفات سنگینی' را متحمل می‌شوند



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
نخست وزیر انگلیس که در سفری از پیش اعلام نشده، برای دومین بار به پایتخت اوکراین سفر کرده مدعی شد که نیروهای روسیه در جنگ اوکراین تحت فشار زیادی هستند و "تلفات سنگین" را متحمل می‌شوند.

به گزارش ایرنا، بوریس جانسون در نشست خبری مشترک با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین تکرار کرد که همچنان از این کشور در جنگ با روسیه حمایت کند.

 

وی گفت: ما همچنان به ارسال تجهیزات نظامی مورد نیاز شما ادامه خواهیم داد تا مردم اوکراین و نیروهای مسلح قادر شوند کاری را انجام دهند که من معتقدم آرزوی انجام آن را دارند و آن اخراج متجاوز از اوکراین است.

 

به تعبیر نخست وزیر انگلیس، خروج نیروهای روس زمان «گفت‌وگو درباره آینده اوکراین خواهد بود و ما و سایر کشورها در چارچوب یک اوکراین آزاد تعهدات امنیتی و تضمین‌هایی را که بارها درباره آن صحبت کرده‌ایم، انجام خواهیم داد.»

 

وی در ادامه اظهاراتی ادعایی خود ادامه داد "شواهدی" وجود دارد مبنی بر اینکه نیروهای روسیه تحت فشار هستند و "تلفات سنگینی" را متحمل می‌شوند. «هزینه مهمات آنها - از گلوله‌ها و سایر تسلیحات - عظیم است. پس از ۱۱۴ روز حمله به اوکراین، آنها هنوز به اهدافی که برای هفته اول تعیین کرده بودند، دست پیدا نکرده اند.»

 

جانسون تکرار کرد: ما بار دیگر اینجا هستیم که تأکید می‌کنیم در کنار شما می‌مانیم و به تشدید تحریم‌ها علیه رژیم پوتین ادامه خواهیم داد.» نخست وزیر انگلیس افزود، درک می‌کند که چرا اوکراین نمی تواند با روسیه "سازش" کند.

 

بر اساس بیانیه مطبوعاتی دفتر نخست وزیر انگلیس، جانسون در این سفر پیشنهاد راه‌اندازی یک برنامه آموزشی بزرگ برای نیروهای اوکراینی را ارائه کرده است که می‌تواند حداکثر یکهزار سرباز را در هر ۱۲۰ روز آموزش دهد.

 

سفر وی به کی‌یف یک روز پس از سفر بی‌سابقه رهبران فرانسه، آلمان، ایتالیا و رومانی به اوکراین انجام می‌شود. جانسون در نهم آوریل هم به کی‌یف سفر کرده بود و در آن زمان نخستین رهبر یکی از کشورهای عضو گروه هفت بود که از اوکراین بازدید کرد.

 

انگلیس از زمان آغاز جنگ اوکراین، به بازیگر فعالی در عرصه این نبرد تبدیل شده و با اتخاذ مواضع ضد روسی، ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی و اعمال تحریم‌ علیه روسیه به تنش‌ و درگیری‌ها دامن زده است. این کشور تقریبا هفته‌ای یک بار تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه وضع می‌کند.

 

ساعاتی پیش رئیس نیروهای مسلح انگلیس در اظهار نظر مشابهی مدعی شد که روسیه در جنگ اوکراین «از لحاظ استراتژیک شکست خورده است» و اکنون به یک قدرت ضعیف تبدیل شده است.

 

دریاسالار «تونی راداکین» در گفت‌وگو با شبکه خبری اسکای بیان کرد که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری از ۲۵ درصد ارتش روسیه فقط برای رسیدن به دستاوردهای "کوچک" استفاده کرده و اگرچه روسیه ممکن است در هفته‌های آتی به "موفقیت‌های تاکتیکی" دست یابد، اما هر روایتی درباره موفقیت آمیز بودن جنگ یک ادعای "بیهوده" است.

 

وی با بیان این ادعا که نیروها و موشک‌های پیشرفته روسیه رو به کاهش است مدعی شد که این کشور هرگز نمی تواند تمام اوکراین را تصرف کند.

 

رئیس نیروهای مسلح انگلیس اقدام نظامی روسیه در اوکراین را یک اشتباه وحشتناک خواند و ادعا کرد:‌ روسیه از نظر استراتژیک شکست خورده است. این درحالیست که ناتو قوی‌تر شده و فنلاند و سوئد به دنبال پیوستن به این ائتلاف نظامی هستند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------