آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

طرح روسیه برای ضمیمه کردن مناطق اشغالی اوکراین؛ «کرملین در تدارک برگزاری همه‌پرسی است»!



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
بلومبرگ به نقل منابع آگاه در امور روسیه از آغاز تدارک کرملین برای برگزاری همه‌پرسی (رفراندوم) در مناطق اشتغالی اوکراین با هدف فراهم کردن زمینه الحاق آنها به خاک روسیه خبر داد.

به گفته آنها، این پروژه از سوی سرگئی کرینکو، نخست وزیر پیشین و معاون کنونی نهاد ریاست جمهوری روسیه، با تمرکز بر مناطق دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین و همچنین مناطق جنوبی خرسون و زاپروژیا مدیریت می‌شود. پروژه‌ای که قصد دارد برگزاری همه‌پرسی الحاق به خاک روسیه را تا اوایل سپتامبر تضمین و روسیه نیز بتواند تا اواسط سپتامبر این مناطق را ضمیمه خاک خود اعلام کند. 

 

بلومبرگ همچنین گزارش داده که پیشروی‌های اخیر ارتش روسیه در خاک اوکراین موتور محرکه اصلی اجرای این پروژه و عدم تمایل مسکو برای واگذاری مناطق اشغال شده در قالب طرح صلح شده است. 

 

روسیه در برخی مناطق اشغالی مقام‌های تحت حمایت خود را مسئول اداره امور کرده و حتی روبل را به عنوان واحد پول به جریان انداخته است. همچنین توزیع گذرنامه روسی نیز در میان مردم مناطق تحت اشغال آغاز شده است. 

 

البته کرملین برنامه‌ریزی برای برگزاری رفراندوم در مناطق اشغالی را تکذیب می‌کند. با این حال، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین می‌گوید: «تعیین سرنوشت آینده این مردم [مناطق اشغالی اوکراین] در دست خودشان است. بنابراین می‌توانند بر اساس تصمیم خودشان همه‌پرسی برگزار کنند.» 

 

روسیه در سال ۲۰۱۴ میلادی و در پی اشغال شبه‌جزیره کریمه نیز اقدام به برگزاری همه‌پرسی الحاق کرد که در نتیجه اعلام رای مثبت اکثریت مردم، پارلمان جمهوری کریمه نیز به‌طور رسمی استقلال این جمهوری کریمه از اوکراین را اعلام و خواهان پیوستن به روسیه شد. البته غرب همواره در با ابراز تردید در سلامت برگزاری این رفراندوم، اشغال و الحاق این شبه‌جزیره اوکراین به خاک روسیه را محکوم کرده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------