آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

وضع تحریم‌های جدید علیه نفت ایران در بسته کمک‌های مالی آمریکا به اسرائيل و اوکراین

قانونگذاران آمریکایی پس از حمله موشکی و پهپادی تهران به اسرائیل، در بسته کمک مجلس نمایندگان برای اوکراین و اسرائیل و دیگر متحدان این کشور،…

پارلمان ایتالیا منحل شد



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
در پی اعلام استعفای «ماریو دراگی» نخست‌وزیر ایتالیا، عصر پنجشنبه به وقت تهران پارلمان این کشور منحل شد.

به گزارش فارس،بنا به اعلام تلویزیون رسمی ایتالیا، پس از آنکه دراگی برای بار دوم در مدت زمانی کوتاه درخواست استعفای خود را امضا کرد، «سرجیو ماتارلا» رئیس جمهور این کشور طی حکمی پارلمان را منحل کرد.

 

این تصمیم که به انتخابات زودهنگام در ایتالیا منجر خواهد شد در حالی اتخاذ شده که این کشور در بجران کمبود مواد خوراکی و بحران انرژی به سر می‌برد که از جنگ در اوکراین نشأت گرفته است.

 

ماریو دراگی هفته گذشته به رغم جان به در بردن از رأی عدم اعتماد گفته بود که از سمتش استعفا خواهد کرد. این تصمیم در شرایطی اتخاذ شد که آینده دولت ایتالیا بعد از آنکه «جنبش ۵ ستاره» یکی از احزاب متحد دولت در کابینه ائتلافی حمایتش از دولت را پس گرفت، در هاله ابهام فرو رفته بود.

 

سنای ایتالیا هفته گذشته رأی عدم اعتماد به دولت دراگی را تأیید نکرد اما این رأی‌گیری توسط جنبش ۵ ستاره بایکوت شده بود. نمایندگان جنبش ۵ ستاره به دلیل اختلاف بر سر یک لایحه کمک عمومی در پی افزایش قیمت انرژی، از شرکت در این رأی‌‌گیری خودداری کردند.

 

ماریو دراگی که در ایتالیا با اسم مستعار «سوپر ماریو» (شخصیت بازی محبوب قارچ خور) نیز شناخته می‌شود، فوریه ۲۰۲۱ به عنوان ششمین نخست‌وزیر ایتالیا طی ۱۰ سال گذشته قدرت را در دست گرفت. وی که پیش از نخست‌وزیری ایتالیا، رئیس بانک مرکزی اروپا بود بارها گفته بود که جنبش ۵ ستاره از شریکان ائتلافی به حساب می‌‌آید و قصد ندارد بدون مشارکت آنها دولت را اداره نماید.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------