"متا" حساب‌های طالبان و مبلغانشان را در فیسبوک و اینستاگرام بست



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
شرکت متا (فیسبوک سابق) به ریاست مارک زوکربرگ که مالک اینستاگرام و فیسبوک است، گفته است که حساب‌هایی که از طرف طالبان باشند را «حذف می‌کنیم»‌.

شرکت متا اخیرا حساب‌های کاربری خبرگزاری باختر و رادیو و تلویزیون ملی افغانستان تحت کنترل طالبان را از فیسبوک و اینستاگرام حذف کرده است.

 

به گزارش بی بی سی؛ متا می‌گوید «کارشناسان ما به این نظر رسیده‌اند که آسیب محتوای این حساب‌ها بیشتر از جنبه خبری آن‌هاست.»

 

سخنگوی متا گفت: «این بدان معناست که حساب‌هایی را که توسط یا از طرف طالبان اداره می‌شوند حذف می‌کنیم، ستایش، حمایت و نمایندگی از آنها ممنوع است.»

 

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی ارشد طالبان روز جمعه در واکنش به مسدود شدن حساب‌های رادیو تلویزیون و خبرگزاری باختر نوشت: «مسدود کردن حساب‌های شبکه‌های اجتماعی رادیو و تلویزیون ملی و خبرگزاری باختر نشان‌دهنده بی‌شکیبایی و عدم تحمل است.» او همچنین نوشته است که شعار «آزادی بیان برای فریب سایر ملت‌ها به کار می‌رود.»

 

صفحات فیسبوک پشتو و دری تلویزیون ملی افغانستان که تایید شده و دارای صدها هزار دنبال‌کننده هستند، از روز چهارشنبه از دسترس خارج شده است.

 

تلویزیون دولتی افغانستان از زمان تسلط طالبان بر این کشور به عنوان یکی از رسانه‌های اصلی انتشار خبرهای حکومت طالبان نقش ایفا کرده است.

 

متا می‌گوید: «کارشناسان محلی و بین المللی که با این شرکت همکاری دارند، همگی به اتفاق آرا به این نتیجه رسیده‌اند که این حساب‌ها دارای محتوای ضمنی و آشکارا مضراست؛ از جمله دعوت به خشونت و بریدن سر مخالفان می‌کنند، تمجید از فعالیت‌های تروریستی و انکار نقض حقوق بشر دارند که در گزارش‌های حقوق بشری ذکر شده است، و سیاست‌های سرکوبگرانه علیه زنان و سایر محتوای مضر را توجیه می‌کنند.»

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------