فرد مظنون به قتل نخست‌وزیر سابق ژاپن معاینه روانپزشکی می‌شود



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
رسانه‌های ژاپنی روز شنبه گزارش دادند که مرد مظنون به قتل شینزو آبه، نخست‌وزیر پیشین این کشور در طول امسال مورد معاینه روانپزشکی قرار خواهد گرفت.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز تتسویا یاماگامی، یک مرد بیکار ۴۱ ساله از سوی پلیس به عنوان مظنونی که در یک سخنرانی انتخاباتی در ۸ ژوئیه (۱۷ تیر) به شینزو آِبه نزدیک شد و با شلیک گلوله از یک سلاح دست‌ساز او را به قتل رساند، شناسایی شده است.

 

روزنامه ژاپنی نیکئی و سایر رسانه‌ای محلی گزارش دادند که دادگاهی در شهر نارا در غرب ژاپن که مظنون در آن زندگی می‌کند و حادثه تیراندازی در آن رخ داد، به بازپرسان اجازه داده است تا تقاضا کنند یاماگامی برای معاینه روانپزشکی در بازداشت نگهداشته شود.

 

به نوشته نیکئی، این معاینه روانپزشکی تا ۲۹ نوامبر (۸ آذر) طول خواهد کشید و بازپرسان بر اساس آن تصمیم خواهند گرفت آیا یاماگامی برای تیراندازی تحت تعقیب قضایی قرار گیرد یا نه.

 

آبه به عنوان مشهورترین سیاستمدار ژاپن حتی پس از ترک مقام نخست‌وزیری در سال ۲۰۲۰ به علت ابتلا به بیماری، نقش برجسته‌ای در زندگی عمومی این کشور داشت.

 

او چهره‌ای اختلاف‌برانگیز هم بود که با اتهاماتی بی‌پایه مواجه بود و برای دیدگاه‌های قوی‌ ملی‌گرایانه‌اش مورد انتقاد قرار داشت.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------