ژاپن نمی خواهد پوتین در مراسم ترحیم آبه حضور یابد



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
خبرگزاری «نیکئی» ژاپن گزارش داد که احتمالا دولت این کشور نمی‌خواهد ولادیمیر پوتین در مراسم ترحیم شینزو آبه شرکت کند.

 به گزارش همشهری آنلاین، به دنبال انتشار این خبر، روزنامه "سانکی شیمبون" ژاپن هم به نقل از یک مقام وزارت امور خارجه این کشور گزارش داد که «توکیو احتمالا به طور رسمی روسیه را از چنین تصمیمی مطلع خواهد کرد اما ما انتظار نداریم که آن‌ها (روسیه) به این مراسم بیایند.»

 

براساس گزارش اسپوتنیک، مراسم ترحیم شینزو آبه، نخست وزیر سابق ژاپن که دو هفته پیش در کارزار انتخاباتی توسط یک مرد مسلح به ضرب گلوله کشته شد، در تاریخ ۲۷ سپتامبر برگزار خواهد شد.

 

کرملین از پیش اعلام کرده بود که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه قصد ندارد در این مراسم شرکت کند، در حالی که حضور سایر مقامات "به دستورالعمل‌هایی بستگی دارد."

 

ژاپن، نام ولادیمیر پوتین و سایر مقامات روسی از جمله سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه را در ماه مارس به دلیل حمله این کشور به اوکراین وارد فهرست افراد تحریمی کرد. روسیه در مقابل، تعدادی از مقامات ژاپنی از جمله فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن و یوشیماسا هایاشی، وزیر امور خارجه این کشور را تحریم کرد.

 

ولادیمیر پوتین پیشتر در پیام تسلیت خود گفت: «دست یک جنایتکار، زندگی یک دولتمرد برجسته را که برای مدت طولانی ریاست دولت ژاپن را بر عهده داشت و برای توسعه روابط حسن همجواری بین کشورهای ما کارهای بسیار انجام داد، از ما گرفت.»

 

به گفته رئیس جمهوری روسیه، روسیه تماس‌های بسیاری با شینزو آبه داشت که ویژگی‌های فردی و حرفه‌ای عالی این سیاستمدار ژاپنی را نشان داد. مشخص نیست که آیا پوتین برای شرکت در مراسم ترحیم آبه ابراز تمایل کرده است یا خیر.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------