هشدار ترکیه به یونان درباره دریای مدیترانه



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
وزیر امور خارجه ترکیه شامگاه جمعه هشدار داد یونان با قرار دادن تسلیحات در جزیره‌های دو دریای اژه و مدیترانه در حال نقض توافقنامه‌هاست.

 به گزارش فارس، «مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه روز جمعه تلفنی با «آنالنا بائربوک» وزیر خارجه آلمان گفت‌وگو کرد.

 

وی در این تماس تلفنی خطاب به وزیر خارجه المان گفت: «می‌خواهم تاکید کنمک که پذیرش سازمان‌های تروریستی در تضاد با روح ائتلاف است».

 

چاووش اوغلو در ادامه با هشدار به آتن گفت: «یونان با قرار دادن تسلیحات در دو دریای اژه و مدیترانه، توافقنامه‌ها را نقض کرده است».

 

روابط بین ترکیه و یونان، دو عضو ناتو  اغلب دچار تنش بوده به طوری که سال گذشته  این روابط به شدت رو به وخامت گذاشت و کشتی‌های جنگی در شرق مدیترانه در نزاع بر سر مرزهای دریایی و حقوق انرژی با هم روبرو شدند. ترکیه بارها اعلام کرده که از یونان می‌خواهد تا راه حل‌های سیاسی مسالمت آمیز را  تا راه حل‌های تهاجمی اتخاذ کند.

 

این دو کشور همواره همدیگر را به  نقض حریم هوایی و دریایی همدیگر متهم می‌کنند. آتن به ویژه به طور هفتگی ترکیه را به نقض حریم هوایی خود در شرق دریای اژه متهم  می‌کند. ترکیه نیز مدعی نظامی کردن جزایر دریای اژه  و عمل نکردن به توافقنامه‌های قبلی  بین  دو کشور است.

 

یونان  اخیرا به شدت در حال تجهیز ارتش خود از جمله نیروی هوایی به جنگنده‌های پیشرفته نسل چهار و پنج برآمده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------