آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

واکنش رافائل گروسی به هشدار مدودف درباره جنگ هسته‌ای



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مصاحبه‌ای گفت امیدوار است تسلیحات هسته‌ای در جریان جنگ در اوکراین مورد استفاده قرار نگیرد.

به گزارش ایسنا، رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مصاحبه‌ای با شبکه فاکس نیوز درخصوص اظهارنظر اخیر دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه که اشاره به احتمال کشیده شدن جنگ در اوکراین به درگیری هسته‌ای به دلیل تهدید روسیه به شکست در این جنگ در اجلاس داووس داشت، گفت: "یک جنگ هسته‌ای هرگز نمی‌تواند برنده‌ای داشته باشد و هرگز نباید چنین جنگی را به راه انداخت."

 

گروسی بیان کرد: "من درباره اظهارنظرهای مقامات عالی رتبه هیچ کشوری قضاوت نمی‌کنم. مطمئنا امیدوارم در طول این جنگ مطلقا هیچگونه استفاده از سلاح هسته‌ای رخ ندهد."

 

مدودف در پستی در رسانه‌های اجتماعی به اظهارنظری که در جریان اجلاس مجمع جهانی اقتصاد در شهر داووس با این مضمون که "روسیه باید در اوکراین شکست بخورد" واکنش نشان داد.

 

به گفت مدودف، قدرت‌های هسته‌ای در جنگ‌های بزرگ که آینده آنها به آن وابسته است شکست نمی‌خورند و چنین موضوعی باید برای هر سیاستمدار غربی واضح باشد.

 

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در اظهارنظر درباره این صحبت مدودف، آن را کاملا در راستای دکترین هسته‌ای روسیه خواند.

 

پسکوف بیان کرد: این صحبت کاملا در راستای دکترین هسته‌ای ما است. دکترین هسته‌ای ما را بخوانید، در آن تناقضی وجود ندارد.

 

 گروسی همچنین اعلام کرد، طی روزها و هفته های آینده به رایزنی های فشرده با روسیه و اوکراین بر سر موضوع منطقه حفاظت فیزیکی و هسته ای در نیروگاه هسته ای زاپوریژیا ادامه خواهد داد.

 

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز جمعه اعلام کرد، وضعیت نیروگاه‌های هسته‌ای "خملنیتسکی" و دیگر نیروگاه‌های هسته‌ای اوکراین که کارشناسان آژانس در آنها مستقر شده‌اند، رصد خواهد کرد.

 

رافائل گروسی، گفت که کارشناسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همچنان گزارش‌هایی از وقوع انفجار در اطراف نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا میفرستند.

 

گروسی در بیانیه‌ای که در سایت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی منتشر شد، گفت: "این نیروگاه بزرگ هسته‌ای همچنان با خطراتی روزانه روبرده است. تیم ما در آنجا همچنان صدای انفجارها را در آن حوالی از جمله دو انفجار در روز پنجشنبه می‌شوند."

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------