پوتین: آمریکا، مقصر اصلی افزایش تنش‌ها در اروپاست‌



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
رئیس‌جمهوری روسیه،‌ آمریکا را مقصر اصلی افزایش تنش‌ها در اروپا عنوان کرد و از آمادگی این کشور برای مواجهه با اقدامات خصمانه واشنگتن خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه امروز -‌سه‌شنبه- ایالات متحده را مقصر اصلی افزایش تنش‌ها در اروپا خواند.

 

وی که برای مقامات ارشد وزارت دفاع روسیه سخنرانی می‌کرد، گفت:«ما در پاسخ به اقدامات خصمانه ایالات متحده تمامی اقدامات نظامی-فنی مناسب را در نظر می‌گیریم.»   

 

رئیس‌جمهوری روسیه همچنین افزود که این کشور به هیچ شرط ویژه‌ای احتیاج ندارد و از امنیت برابر و نامحسوس در اروپا پشتیبانی می‌کند.

 

صحبت‌های رئیس‌جمهوری روسیه در حالی صورت گرفت که این کشور در انتظار پاسخ ناتو و ایالات متحده به پیشنهادات امنیتی اخیر خود است.

 

 لاوروف:مسکو آماده بررسی نگرانی‌های آمریکا در مذاکرات ضمانت‌های امنیتی است

به گزارش ایلنا به نقل از تاس، «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه با اعلام آمادگی مسکو برای گفت‌و‌گو درباره نگرانی‌های آمریکا در مذاکرات ضمانت‌های امنیتی تاکید کرد که مسکو هیچ اطلاعاتی در این زمینه از واشنگتن دریافت نکرده است.

 

لاوروف ‌گفت: «در مورد آمادگی ما برای گفت‌و‌گو درباره نگرانی‌های واشنگتن باید بگویم که ما آماده گفت‌و‌گو در مورد همه‌چیز هستیم، اما هنوز هیچ اطلاعاتی در این زمینه به دست نیاورده‌ایم».

 

وی تاکید کرد: «روسیه به خوبی می‌داند که مسائل تضمین امنیت باید در چارچوب سازمان امنیت و همکاری اروپا مورد بحث قرار گیرد».

 

لاوروف در واکنش به تماس تلفنی «یوری اوشاکوف» دستیار رئیس‌جمهور روسیه با «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا که روز گذشته -‌دوشنبه- انجام شد، گفت که این تماس را پاسخ طرف آمریکایی به پیشنهادات روسیه در مورد ضمانت‌های امنیتی می‌داند. به گفته وی، این تماس بر روی موضوعات مرتبط با سازماندهی مذاکرات متمرکز شده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------