روسیه: نیروهای آمریکایی در شرق اوکراین برای اقدامات تحریک‌آمیز آماده می‌شوند



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
وزیر دفاع روسیه اظهار کرد که نیروهای آمریکایی در کی‌یف، نیروهای ویژه اوکراینی را برای درگیری آموزش می‌دهند.

به گزارش ایسنا، به نقل از آر تی، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه روز سه‌شنبه در نشست گسترده فرماندهان وزارت دفاع در مسکو اعلام کرد: شرکت‌های خصوصی نظامی آمریکا مقدمات اقدامات تحریک‌آمیز برای استفاده از مواد شیمیایی در منطقه درگیری در دونباس در شرق اوکراین را فراهم می‌کنند. حضور مشاوران نظامی آمریکا در اوکراین "خط قرمز" محسوب می‌شود.

 

وزیر دفاع روسیه گفت: در لهستان زیرساخت‌هایی برای جذب لشکر زرهی آمریکا به اضافه سیستم ضد موشکی آگیس ایجاد می‌شود زیرساخت‌هایی که در آستانه تکمیل شدن است.

 

وی تصریح کرد که پرسنل شرکت‌های نظامی آمریکایی برای شلیک به تاسیسات مسکونی و تاسیسات عمومی مهم و ساختمان‌ها آماده می‌شوند و همچنین آنها نیروهای عملیاتی ویژه اوکراین و گروه‌های افراطی را برای درگیری آموزش می‌دهند.

 

شویگو افزود: تانکرهای حامل مواد شیمیایی ناشناس با هدف اقدامات تحریک ‌آمیز به شهرهای آودیوکا و کراسنیی منتقل شده‌اند.

 

وزیر دفاع روسیه با اشاره به افزایش حضور ارتش آمریکا در مرز روسیه عنوان کرد که چیزی در حدود ۸۰۰۰ نیروی آمریکایی به صورت تناوبی در کشورهای شرق اروپا حضور دارند.

 

شویگو اظهار کرد: بیش از ۱۲۰ عنصر شرکت‌های نظامی خصوصی آمریکا در دو منطقه آودیوکا و بریزووسکویه در منطقه دونتسک اوکراین مستقر هستند.

 

اوکراین در آوریل سال ۲۰۱۴ میلادی کمپین نظامی را علیه جدایی طلبان جنوب شرق اوکراین آغاز کرد که روی کار آمدن دولت مرکزی کی‌یف را به دنبال یک کودتای تحت حمایت آمریکا قبول نداشتند. سازمان ملل برآورد می‌کند که در درگیری‌های اوکراین بیش از ۹۰۰۰ تن کشته شده‌اند.

 

اطلاعات ارتش اوکراین مدعی است که مسکو برای حمله در اوایل ۲۰۲۲ آماده می‌شود. مقامات آمریکا، ناتو و اوکراین گفته‌اند که نیروهای روسیه در مقابل مرز اوکراین تجمع کرده‌اند. روسیه نیز ضمن رد این ادعا، آن را پروپاگاندای "ستیزه‌جویانه" آمریکا خوانده است.

 

وزیر دفاع روسیه همچنین اظهار کرد: برای اولین بار در تاریخ جدید نیروی دریایی روسیه در خصوص استقرار محرمانه کشتی‌های ناوگان دریایی در منطقه دور دست در اقیانوس آرام آموزش‌هایی را انجام دادند.

 

شویگو افزود: یک سفر استکشافی در قطب شمال با اسم "اومکا" در سرزمین فرانتس یوزف انجام شده که در سطح جهان بی‌نظیر است.

 

شویگو همچنین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کارها برای افزایش پهنای باند پایگاه هوایی حمیمیم سوریه تمام شده است.

 

وزیر دفاع روسیه گفت: گروهی از نیروهای روسیه ضامن اصلی حفظ صلح در سوریه هستند، کمک‌ها به رهبری سوریه در زمانی که تابستان بحران سخت‌تر شد، به جنوب این کشور ارائه شد و با مشارکت مستقیم مستشاران ما خونریزی متوقف و اوضاع در استان درعا ثابت شد.

 

وی افزود: از ابتدای ماموریت نظامی روسیه در سوریه بیش از ۲.۳ میلیون شهروند سوری به منازل‌شان بازگشتند، نظامیان روسی بیش از سه هزار عملیات انسانی را انجام دادند، بیش از ۵۰۰۰ تن مواد تحویل داده شد و کادر پزشکی نظامی به ۱۳۲ هزار غیرنظامی کمک‌هایی را ارائه کردند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------