آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

لاوروف: روسیه به دنبال جنگ نیست/حضور نظامی آمریکا در سوریه دیر یا زود به پایان می‌رسد



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
وزیر خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) گفت، مسکو نه تنها به دنبال جنگ نیست، بلکه قاطعانه امنیت خود را با تمامی ابزارهای ممکن و در دسترس تضمین می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه گفت: فلسفه ما مدت‌هاست که بر همگان آشناست؛ ما به دنبال جنگ نیستیم. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه یکبار دیگر هم گفته که ما نیازی به درگیری نداریم و امیدواریم که تضادها و اختلافات از نظر دیگران یک اقدام ناخوشایند محسوب نشود. ما قاطعانه امنیت خود با همه ابزارها تضمین می‌کنیم.

 

لاوروف همچنین از همتایان آلمانی و فرانسوی خود خواست تا به پیمان مینسک پایبند باشند و افزود: تهدیدهای مداومی وجود دارد. البته در این مورد فرانسه و آلمان باید کی‌یف را وادار کنند که به توافقات مینسک پایبند باشد و توجهات را منحرف نکند.

 

سرگئی لاوروف همچنین گفت، مذاکره‌کنندگان روسیه و آمریکا ماه آتی میلادی گفت‌وگوهایشان را درباره درخواست مسکو از غربی‌ها برای تضمین کردن اینکه از توسعه ناتو به سمت اوکراین جلوگیری می‌کند، آغاز خواهند کرد.

 

به گفته لاوروف، روسیه در ماه ژانویه ۲۰۲۲ همچنین مذاکرات جداگانه‌ای را با ناتو برای بررسی همین مساله آغاز خواهد کرد. لاوروف گفت، این مذاکرات جداگانه تحت حمایت سازمان امنیت و همکاری در اروپا هم برگزار می‌شود.

 

وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه آنلاین با تلویزیون راشا تودی افزود: ما نمی‌خواهیم مسیر رویارویی را در پیش بگیریم. بلکه می‌خواهیم امنیت خودمان را با استفاده از ابزارهایی که خودمان ضروری می‌دانیم، تضمین کنیم.

 

او از رویکرد "شبیه به تجاری" واشنگتن که کمک می‌کند به سرعت روی پارامترهای مذاکرات آتی توافق شود، استقبال کرد. لاوروف گفت: مسکو آماده بررسی درخواست‌های واشنگتن است اما هشدار داد که این مذاکرات نباید برای مدت نامحدود ادامه پیدا کند. امیدواریم با توجه به اقداماتی که ما برای تضمین قابلیت دفاعی خودمان اتخاذ می‌کنیم، آنها ما را جدی بگیرند.

 

حضور نظامی آمریکا در سوریه دیر یا زود به پایان خواهد رسید

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با شبکه راشا تودی گفت: اهداف واقعی حضور نظامیان آمریکایی در سوریه واضح هست. آمریکایی‌ها خودشان این اهداف را پنهان نکردند. آن‌ها کنترل میادین نفتی و زمین‌های کشاورزی در شرق فرات را در دست گرفته و با تمامی ابزارهای ممکن به جدایی کردها ترغیب کردند. همگان از این یک موضوع خبر دارند.

 

وی گفت: وضعیت درباره ترکیه که یگان‌های مدافع خلق کرد را که هم‌پیمانان آمریکا هستند یک گروه تروریستی مرتبط با حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) می‌داند، بسیار پیچیده است. کردها به ویژه شاخه سیاسی آن‌ها یعنی حزب اتحاد دموکراتیک و شورای سوریه دموکراتیک باید خودشان روششان را مشخص کنند. زمانی که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا اعلام کرد که قصد دارد نیروهایش را به طور کامل از سوریه خارج کند، کردها فوراً نزد روسیه آمده و از ما خواستند به آن‌ها در مذاکره با دولت دمشق کمک کنیم اما بعد از چند روز این مذاکرات را نادیده گرفتند چرا که وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که نظامیان آمریکا در سوریه می‌مانند.

 

لاوروف گفت: درباره این مسئله باید این را درک کرد که آمریکایی‌ها در نهایت از سوریه عقب‌نشینی خواهند کرد. آنها در حال حاضر بیشتر با مشکلاتی مواجهند تا فواید از جمله مشکلاتی درباره اردوگاه الرکبان و منطقه‌ای به عرض ۵۵ کیلومتر در اطراف پایگاه التنف دارند. تعداد زیادی از جنایتکاران و تروریست‌ها در میان آوارگان در آنجا هستند.

 

وزیر خارجه روسیه افزود: کردها باید موضع اصولی را اتخاذ کنند. روسیه آماده کمک به آن‌ها درباره این مسئله است به ویژه اینکه مسئولان کرد همواره به مسکو سفر می‌کنند از جمله سفر اخیر الهام احمد، رئیس اجرایی شورای سوریه دموکراتیک.

 

لاوروف گفت: روسیه به ترکیه‌ای‌ها اطمینان می‌دهد که تمایلی به دامن زدن به هرگونه درگیری‌هایی که برای آنکارا پیامد منفی داشته باشد، ندارد بلکه برعکس تلاش می‌کند به اجرای درخواست تضمین حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه کمک کند.

 

وزیر خارجه روسیه احتمال داد که آمریکایی‌ها این را درک کنند که حضورشان در سوریه برای آن‌ها مناسب نیست. وی افزود: اما مادامی که در آنجا حضور دارند بین ما مذاکرات فعالی در سطح نظامیان برای ممانعت از هرگونه حوادثی برگزار می‌شود.

 

لاوروف گفت: من در استکهلم با آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان دیدار کرده و مذاکرات خوبی را داشتیم. وی دعوت مرا برای سفر به روسیه قبول کرد.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------