آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پارلمان بریتانیا لایحه انتقال پناهجویان به رواندا را تصویب کرد

پارلمان بریتانیا با تصویب لایحه انتقال پناهجویان از این کشور به رواندا، مسیر قانونی برای این اقدام را هموار کرد. ریشی سوناک، نخست‌وزیر…

کاردار آمریکا در آنکارا با کشیش زندانی در ترکیه دیدار کرد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

جفری هونیر کاردار سفارت آمریکا در ترکیه با آندرو برونسون کشیش آمریکایی زندانی در شهر ازمیر که حبس خانگی او موجب تیرگی روابط واشنگتن و آنکارا شده است، دیدار کرد.

به گزارش ایرنا، محکومیت حبس خانگی کشیش برونسون آمریکایی از سوی دادگاهی در شهر ازمیر موجب شد تا مقامات کاخ سفید واکنشی تند به این رفتار ترکیه نشان دهند.

 

به نوشته خبرگزاری آناتولی، جفری هونیر امروز به محل حبس خانگی برونسون مراجعه و به مدت یک ساعت با این کشیش آمریکایی دیدار کرد.

 

بنا بر اعلام آناتولی، پس از پایان این دیدار، هونیر در مصاحبه با خبرنگاران اظهار کرد: ما در دیدار با مقامات آنکارا خواستار رفتار عادلانه و شفاف در خصوص وضعیت کشیش برونسون و سایر شهروندان آمریکایی محبوس در ترکیه شده ایم و معتقدیم تا دیر نشده، باید نسبت به آزادی آنها اقدامات لازم صورت گیرد.

 

محکومیت حبس خانگی کشیش برونسون آمریکایی در شهر ازمیر باعث شد تا دونالد ترامپ ضمن انتقاد شدید از این اقدام ترکیه، تحریم هایی را علیه دو وزیر ترک اعمال و تعرفه های واردات فلزات تولید ترکیه به آمریکا را دو برابر کند.

 

این تصمیم رییس جمهوری آمریکا بر تنش میان دو کشور افزود به طوری که افزایش فشار بر اقتصاد ترکیه از سوی مقامات کاخ سفید بدبینی مردم ترکیه را نسبت به آمریکا تشدید کرده و ترس از واکنش های مردمی و احتمال ترور این کشیش زندانی برای متشنج کردن اوضاع باعث شد تا دولت آنکارا تدابیر امنیتی در محل حبس خانگی کشیش برونسون را به سطح بالایی افزایش دهد.

 

بنا به اعلام رسانه های ترکیه، در خیابان ها و کوچه های منتهی به منزل محل زندان خانگی این کشیش آمریکایی، ماموران پلیس امنیت و ضد ترور با خودروهای ضد شورش مستقر شده اند.

 

بروز تنش اخیر میان آنکارا و واشنگتن بر سر محکومیت حبس کشیش آمریکایی در ازمیر و اقدام متقابل دو کشور در تحریم وزرای کشور و دادگستری همدیگر، نگرانی هایی در بازارهای مالی و پولی ترکیه هم ایجاد کرده و موجب افزایش نرخ ارز در این کشور شده است.

 

همچنین با اعلام تصمیم دونالد ترامپ رییس جمهوری ایالات متحده آمریکا مبنی بر دو برابر شدن تعرفه های واردات فلزات تولید ترکیه به آمریکا که از دیروز اجرا شده، افزایش نرخ ارزهای خارجی در ترکیه شدت گرفته است.

 

مقامات دو کشور طی هفته گذشته برای حل اختلافات فی مابین در واشنگتن مذاکره کردند و پیش بینی کارشناسان اقتصادی ترک حاکی از کاهش نرخ دلار پس از مذاکرات بود اما افزایش دوباره نرخ دلار در بازار امروز ترکیه نشان داد که این مذاکرات بی نتیجه بوده است.

 

دولت ترکیه از دیروز تدابیر مالی و اقتصادی فوری در قبال حملات مالی و تحریم های آمریکا علیه ترکیه اتخاذ کرد که چندان در توقف افزایش نرخ ارز موثر نبود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------