آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

ظریف: کم‌مانده ترامپ و رژیم اسرائیل از سیاره زمین خارج شوند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

وزیر خارجه ایران به تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا و رژیم صهیونیستی برای خروج از «سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد» (یونسکو) واکنش نشان داد.

به گزارش فارس، «محمد جواد ظریف»، وزیر خارجه ایران امروز سه‌شنبه تصمیم آمریکا و رژیم صهیونیستی برای خروج از «یونسکو» را به تمسخر گرفت. 

 

ظریف با اشاره به توافقاتی که تا کنون دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا از آنها خارج شده نوشت: «بعد از برجام، توافق نفتا، پیمان ترنس-پسیفیک (TPP)، معاهده جوی [پاریس] و... رژیم ترامپ- همراه با رژیم اسرائیل- امروز رسماً از یونسکو خارج شدند. چیزی مانده که دولت ترامپ و رژیم دست‌نشانده‌اش از آنها خارج شوند؟ شاید کلاً سیاره زمین!»

 

 ایالات متحده آمریکا و رژیم صهیونیستی امروز سه‌شنبه (۱ژانویه ۲۰۱۹) با متهم کردن سازمان «آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد» (یونسکو) به رویکردهای ضداسرائیلی رسماً از این نهاد بین‌المللی خارج شدند.

 

ایالات متحده گفته بود برای اینکه در یونسکو باقی بماند، خواستار «تغییرات بنیادین» در این سازمان، مخصوصا برنامه «میراث جهانی» آن است که بعضا اماکن مقدس در اراضی اشغالی را برخلاف خواسته و فشارهای صهیونیست‌ها، میراث اسلامی و فلسطینی نامیده است.

 

رژیم صهیونیستی نیز طی سال‌های اخیر به دلیل قطعنامه‌های متعدد یونسکو در حمایت از فلسطینی‌ها و محکومیت اشغالگری اسرائیل، از این سازمان خشمگین بود و بارها تلاش می‌کرد با تهدید یا تطمیع کشورهای عضو را از رای دادن علیه خود باز دارد.

 

کارشناسان اما معتقدند که خروج آمریکا و رژیم صهیونیستی از یونسکو تاثیر اقتصادی چندان مهمی روی این سازمان نمی‌گذارد زیرا یونسکو از سال 2011 به‌دلیل انتخاب فلسطین به عنوان یک عضو دائم، که به مذاق صهیونیست‌ها خوش نیامد، با کاهش بودجه از سوی واشنگتن و تل‌آویو مواجه شده بود.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------