احتمال جایگزینی نیروهای بلک‌واتر به جای نیروهای آمریکایی در سوریه



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور ضمن تشریح شرایط پذیرش دانشجو برای بهمن‌ماه ۹۷ بر مبنای پذیرش براساس سوابق تحصیلی گفت: متقاضیان از ۲۹ دی‌ماه تا ۱۰ بهمن فرصت دارند برای ورود در این موسسات اقدام کنند.

به گزارش فارس، «اریک پرینس» موسس بلک‌واتر پیشنهاد داد که پیمانکاران نظامی خصوصی جایگزین نیروهای آمریکایی که قصد خارج شدن از سوریه دارند شوند.

 

پرینس که شرکت امنیتی وابسته به وی به دلیل کشتار غیرنظامیان درعراق بدنام است، گفت که پیمانکاران نظامی خصوصی می‌توانند از متحدان آمریکا حمایت کرده و پس از خروج آمریکا از سوریه، می‌توانند با نفوذ ایران مقابله کنند.

 

وی که با فاکس‌نیوز مصاحبه می‌کرد، افزود: آمریکا یک تعهد راهبردی درازمدت برای باقی ماندن در سوریه ندارد اما من معتقدم که ترک کردن متحدان ایده خوبی نباشد.

 

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا ماه گذشته اعلام کرد که نیروهای آمریکایی از سوریه خارج خواهند شد.

 

آمریکا حدود 2 هزار نیرو در سوریه دارد و مدعی است که این نیروها برای مبارزه با داعش در شمال شرق سوریه مستقر شده‌اند.

 

نیروهای دموکراتیک سوریه را که اغلب آنها را کُردها تشکیل می‌دهند معتقدند با عقب نشینی آمریکا از سوریه این امکان وجود دارد که مورد حمله ترکیه قرار بگیرند.

 

پرینس گفت که استفاده از پیمانکاران نظامی خصوصی به ترامپ این اجازه را خواهد داد که ترامپ به وعده انتخاباتی خود برای پایان دادن به جنگ‌های همیشگی عمل کرده و همچنان به حمایت از همپیمانان نیز ادامه دهد.

 

بلک‌واتر سال 1997 توسط پرینس تاسیس شد و طی قراردادهایی که با دولت آمریکا در جریان جنگ عراق و افغانستان داشته میلیون‌ها دلار کسب کرده است.

 

اقدام 4 نفر از نیروهای بلک واتر در سال 2007 در کشتار 14 شهروند غیرنظامی عراقی در میدان نیسور بغداد باعث رسوایی و بدنامی این شرکت شد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------