آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

اتحادیه اروپا: انگلیس بدون توافق بریگزیت از دوره گذار برخوردار نخواهد بود



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

به گزارش ایسنا، میشل بارنیه، مذاکره‌کننده ارشد اتحادیه اروپا در مذاکرات خروج انگلیس از این اتحادیه گفت: طی زمان تمدید شده برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا مذاکره مجددی درباره این توافق صورت نخواهد گرفت. همچنین هیچ مذاکره‌ای درباره آینده روابط نیز نخواهیم داشت. نمی‌توانیم با کشوری که عضو اتحادیه اروپا است، درباره آینده چنین روابطی مذاکره کنیم و حقی قانونی برای این کار نداریم.

 

وی افزود: اگر توافقی وجود نداشته باشد، دوره گذاری هم در کار نخواهد بود.

 

بارنیه در ادامه اظهار کرد، تنها راه برای آن که انگلیس بتواند خروجی مدیریت شده از اتحادیه اروپا داشته باشد، پذیرش توافقی است که از سوی ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس مورد مذاکره قرار گرفته است.

 

وی افزود: این تنها توافق ممکن برای مدیریت خروج منظم و مرتب انگلیس است.

 

  

مرکل به دستیابی به راهکاری برای بریگزیت امیدوار است

صدراعظم آلمان امروز (سه‌شنبه) با ابراز امیدواری نسبت به دستیابی به راهکاری برای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، گفت: ناکامی در شکست این بن‌بست تردید بی‌شماری ایجاد می‌کند.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان پس از شکست روز دوشنبه پارلمان بریتانیا در کسب اکثریت بر سر برنامه‌ای جایگزین برای توافق خروج ترزا می، گفت: وقوع یک بریگزیت بی‌نظم، دوره‌ای طولانی از تردید ایجاد خواهد کرد.

 

انتظار می‌رود ترزا می، نخست‌وزیر محافظه‌کار بریتانیا امروز مجدداً با کابینه تشکیل جلسه بدهد تا بن‌بست بریگزیت به گونه‌ای حل و فصل شود. در صورت عدم توافق پارلمان بریتانیا بر سر طرح ترزا می، احتمال خروج بدون توافق و ایجاد ناآرامی خصوصاً در ایرلند شمالی که بخشی از بریتانیاست و بر سر مرز با جمهوری ایرلند به دردسر افتاده است، افزایش می‌یابد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------