پنتاگون: نیروهای اعزامی به خاورمیانه شامل متخصصان و مهندسان تجهیزات نظامی است/ روسیه ابراز نگرانی کرد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

پنتاگون: نیروهای اعزامی به خاورمیانه شامل متخصصان و مهندسان تجهیزات نظامی است

وزارت دفاع آمریکا خبر داد که اعزام 1500 نظامی به غرب آسیا شامل متخصصان و مهندسان تجهیزات نظامی می‌شود.

به گزارش فارس، «پاتریک شاناهان» سرپرست وزارت دفاع آمریکا گفت که به کنگره موافقت خود را با درخواست اعزام نیرو و تجهیزات بیشتر به خاورمیانه اعلام کرده است.

 

وی افزود: این اقدامات با هدف حمایت بوده و شامل 1500 نظامی و سکوهای پرتاب پاتریوت با هدف مقابله با تهدیدات موشکی است.

 

از سوی دیگر پنتاگون نیز خبر داد که از میان 1500 نظامی که به غرب آسیا اعزام خواهد شد تنها 900 نظامی جدید بوده و 600 نظامی دیگر در منطقه وجود دارند که حضور آنها  تمدید خواهد شد.

 

پنتاگون خبر داد نیروهای اضافی که به غرب آسیا اعزام می‌شوند شامل تکنسین‌های استفاده از سکوهای پرتاب پاتریوت،هواپیماهای شناسایی و مهندسان است.

 

پیش از این، دو مقام آمریکایی گفته‌اند دولت ترامپ قصد دارد در راستای سیاست خود برای مقابله با ایران فروش تسلیحات به عربستان سعودی را تسریع کند. 

 

ترامپ نیز ساعتی پیش گفت که واشنگتن 1500 نظامی به خاورمیانه اعزام می‌کند و اعزام این نیروها به غرب آسیا با اهداف پیشگیرانه صورت می‌گیرد. 

 

وی در ادامه با اشاره به این که ایران قطعا به دنبال جنگ با آمریکا نیست گفت که اجازه داده نخواهد شد تا ایران به کشوری هسته‌ای تبدیل شود و ایران کشوری است که از تروریسم حمایت می‌کند.

 

روسیه از افزایش حضور نظامی آمریکا در منطقه ابراز نگرانی کرد

 وزارت خارجه روسیه با ابراز نگرانی از تصمیم آمریکا مبنی بر اعزان نیروی جدید به غرب آسیا، اعلام کرد که شاید این مسئله را در شورای امنیت مطرح کند.

  

 وزارت امور خارجه روسیه شامگاه جمعه (سوم خرداد) به قصد آمریکا برای تقویت حضور نظامی خود در منطقه غرب آسیا واکنش نشان  داد.

 

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: «تصمیم ایالات متحده آمریکا مبنی بر اعزام ۱۵۰۰ نیرو به خاورمیانه می‌تواند منجر به درگیری بزرگ شود».

  

به گزارش النشره، وزارت خارجه روسیه در واکنش به این اقدام آمریکا گفت که مسکو چه‌بسا این مسئله را در شورای امنیت سازمان ملل مطرح و بررسی کند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------