میزان محبوبیت پوتین باز هم کاهش یافت



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

یافته های تازه ترین نظرسنجی مرکز افکار سنجی عمومی روسیه (وسیوم) نشان می دهد، سطح محبوبیت ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه بشدت کاهش یافته و به پایین ترین حد در چند سال اخیر رسیده است.

بر اساس این نظرسنجی که روز یکشنبه منتشر شد، سطح اعتماد عمومی به اقدامات پوتین به 31.7 درصد رسیده است؛ حال آن که یک سال پیش 47.4 درصد روس ها از اقدامات پوتین رضایت داشتند.

 

پس از پوتین، از نظر محبوبیت عمومی، سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه قرار می گیرد که 13 درصد افراد شرکت کننده در نظرسنجی گفتند که به وی اعتماد دارند؛ او نیز نسبت به پارسال که 20.8 درصد آرا را به خود اختصاص داده بود، روند نزولی را در پیش گرفته است.

 

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، ولادیمیر ژیرینفسکی رهبر حزب لیبرال دمکرات روسیه و دمیتری مدودف نخست وزیر روسیه در مکان های بعدی از نظر محبوبیت میان روس ها قرار دارند و به ترتیب 13، 8.8 و 7.6 درصد آرا را از آن خود کرده اند.

 

بر اساس نتایج نظرسنجی اخیر، سطح محبوبیت آلکسی ناوالنی رهبر مخالفان دولت روسیه نیز 1.5 درصد است که نسبت به یک سال پیش تغییری نکرده است.

 

از نظر بی اعتمادی مردم روسیه، مدودف در رأس قرار دارد و 23.4 درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی وسیوم گفتند که به عملکرد وی اعتقادی ندارند.

 

پس از مدودف، ولادیمیر ژیرینفسکی رهبر حزب لیبرال دمکرات روسیه، گنادی زوگانف رهبر حزب کمونیست روسیه و ولادیمیر پوتین قرار می گیرند که به ترتیب 22.9، 10 و 6.6 درصد پاسخ دهندگان گفتند که به این سیاستمداران اعتماد ندارند.

 

به عقیده کارشناسان دلیل اصلی کاهش محبوبیت پوتین در یک سال گذشته، اجرای قانون افزایش سن بازنشستگی بوده است که مردان را مجبور کرده به جای 60 سالگی در 65 سالگی بازنشست شوند و سن بازنشستگی زنان نیز از 55 به 60 سال افزایش یافته است.

 

این اصلاحات در ساختار بازنشستگی روسیه، اعتراضات گسترده عمومی را به همراه داشت و در شهرهای مختلف روسیه تظاهرات خیابانی برگزار شد که در مواردی نیز به زد و خورد با پلیس منجر شد.

 

ایرنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------