گران‌ترین نقاشی جهان در کشتی تفریحی ولیعهد عربستان



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

پایگاه خبری بلومبرگ آمریکا گزارش داد، گران‌ترین تابلو نقاشی با عنوان "منجی جهان" اثر لئوناردو داوینچی در کشتی تفریحی محمد بن سلمان قرار دارد. پیشتر در گزارش‌هایی اعلام شده بود که این تابلو نقاشی با مبلغی نجومی به ولیعهد عربستان فروخته شده است.

به گزارش ایسنا، کنی شاچتر، یکی از دلالان هنر در لندن اعلام کرد:  این نقاشی در قایق لوکس تفریحی ولیعهد عربستان قرار دارد تا پس از آن، در  شهر العلا (یک شهر و منطقه باستانی در عربستان سعودی) قرار گیرد.

 

عربستان سعودی به دنبال تبدیل این منطقه به عنوان مقصد گردشگری و فرهنگی است.

 

تابلو نقاشی "سالواتور موندی" یا همان "منجی جهان" اثر داوینچی توانست در سال ۲۰۱۷ رکورد گران‌قیمت‌ترین نقاشی جهان را در حراجی «کریستی» بشکند. این اثر نقاشی به قیمت ۴۵۰ میلیون دلار فروخته شده بود.

 

از زمانی که این تابلو در سال ۲۰۱۷ فروخته شد، ابهاماتی در مورد مکان قرار داشتن آن ایجاد شد. قدمت این تابلو به ۵۰۰ سال می‌رسد.

 

منتقدان می‌گویند که دریا ممکن است مکان مناسبی برای نگه داشتن نقاشی‌های گران قیمت نباشد، چراکه در آنجا ممکن است این آثار آسیب ببینند.

 

پایگاه "آرت نیت" نیز گزارش داد که این اثر در کشتی محمد بن سلمان می‌ماند تا مرکز فرهنگی در منطقه العلا در عربستان تاسیس شود.

 

البته درباره نقاش اصلی این اثر شک و تردیدهایی وجود دارد. بسیاری از کارشناسان هنر بر این باور هستند که این نقاشی توسط لئوناردو داوینچی کشیده نشده است بلکه توسط یکی از دستیارانش در کارگاه او کشیده شده است.

 

روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی اعلام کرد که این نقاشی توسط بدر بن عبدالله، شاهزاده سعودی و وزیر فرهنگ عربستان به نمایندگی از ولیعهد خریداری شده بود.

 

ریاض این گزارش را تایید یا تکذیب نکرده است.

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------