آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا سلاح‌هایی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار به تل آویو می‌دهد

روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد دولت بایدن قصد مجهز کردن تل آویو به سلاح‌هایی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار را دارد. به گزارش ایسنا،…

اظهارات «چاووش‌اوغلو» علیه ارتش سوریه



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

وزیر خارجه ترکیه به «هدف قرار گرفتن مقر دیده‌بانی ارتش این کشور در ادلب توسط ارتش سوریه» واکنش نشان داد و گفت که آنکارا به این اقدام ارتش سوریه پاسخ خواهد داد.

به گزارش فارس، وزارت دفاع ترکیه روز یکشنبه در بیانیه‌ای مدعی شد که نیروهای ارتش سوریه منطقه نهم دیده‌بانی این کشور در مناطق کاهش تنش در استان ادلب را هدف حمله توپخانه قرار داده‌اند.

 

ساعاتی بعد، «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه طی سخنانی در مراسم گشایش دفتر این وزارتخانه در استان هاتای گفت که «در قبال حملات سوریه به نیروهای ارتش ترکیه نرمش به خرج نمی‌دهیم و پاسخ آن را خواهیم داد».

 

به گزارش اسپوتنیک، چاووش‌اوغلو افزود: «حملات تجاوزگرانه سوریه به مرکز دیدبانی ترکیه در ادلب را تحمل نمی‌کنیم، چون این مغایر با توافق ترکیه و روسیه درباره ادلب است.»

 

وزیر خارجه ترکیه از ایران و روسیه خواست تا جلوی نیروهای سوریه را بگیرند «چون این دو کشور ضامن ممانعت از حملات ارتش سوریه هستند».

 

وی در بخش دیگری از اظهاراتش در مراسم گشایش دفتر وزارت خارجه ترکیه در هاتای  بار دیگر بر اصرار آنکارا برای خرید اس۴۰۰ تاکید کرد و گفت که «دیکته یا اعمال فشار آمریکا در زمینه اس-400 را تحمل نمی‌کنیم».

 

وزارت  دفاع ترکیه مدعی است که ارتش سوریه مقر دیده‌بانی ترکیه در منطقه «تل بازان» ادلب را با توپخانه هدف قرار گرفته است.

 

وزارتخانه یاد شده افزود: «این حمله عامدانه بوده است و نیروهای ترکیه‌ای حاضر در این مرکز دیده‌بانی با سلاح سنگین پاسخ این حمله را داده‌اند. طبق این بیانیه، اصابت گلوله به مرکز دیده‌بانی خسارت جانی در بر نداشته و فقط باعث تخریب بخش کوچکی از این مکان شده است» (جزئیات بیشتر).

 

این در حالی است که ارتش سوریه معتقد است آنکارا مراکز دیده‌بانی خود را به جای نظارت بر آتش‌بس به مکانی برای پشتیبانی تسلیحاتی و لجستیکی از تروریست‌ها در ادلب تبدیل کرده است.

 

طبق توافق کشورهای ترکیه، روسیه و ایران استان ادلب و شمال حماه ذیل توافق «منطقه کاهش تنش» تعریف می‌شوند. طبق این توافق ترکیه ۱۲ پست دیده‌بانی و ایران و روسیه مجموعا هشت پست دیده بانی در ادلب ایجاد کردند و ترکیه نیز تعداد نقاط دیده‌بانی خود را به ۲۰ مرکز افزایش داده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------