توضیحات دادستان مصر درباره مرگ مرسی/ اردوغان: رحمت خداوند بر شهید مرسی باد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

دادستان مصر در مورد نحوه مرگ محمد مرسی در دادگاه توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از العالم، دادستانی کل مصر اعلام کرد: محمد مرسی در داخل قفس از حال رفته، روی زمین افتاد و فوراً به بیمارستان منتقل شد.

 

گزارش اولیه پزشک قانونی حاکی از آن است که مرسی در ساعت ۴:۵۰ دقیقه عصر به بیمارستان منتقل شد و پیش از انتقال به بیمارستان، فوت کرده بود.

 

در گزارش پزشک قانونی آمده است که هیچ گونه علائم جراحت و آسیب‌دیدگی در جسد مرسی دیده نمی‌شود.

 

با این حال، محمد سویدان، رهبر اخوان‌المسلمین، مرگ محمد مرسی در دادگاه را «یک قتل» خواند.

 

اخوان المسلمین در اولین واکنش به مرگ محمد مرسی، اعلام کرد که شرایط جسمی وی در جریان بازداشت و بازپرسی‌ها بدتر و به مرگ او ختم شده است.

   

اردوغان: رحمت خداوند بر شهید مرسی باد

رئیس‌جمهوری ترکیه درپی درگذشت محمد مرسی، اظهار کرد: رحمت خداوند بر برادر شهید ما باد.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه در واکنش به خبر درگذشت محمد مرسی، رئیس‌جمهوری پیشین مصر گفت: رحمت خداوند بر برادر شهید ما محمد مرسی باد.

 

اردوغان در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به این که عبدالفتاح سیسی با کودتا علیه محمد مرسی و به شکلی غیردموکراتیک به قدرت رسیده است، اظهار کرد: متأسفانه این حادثه در جلسه دادگاه رخ داده است. مرسی با رأی ۵۲ درصد مردم مصر به عنوان رئیس‌جمهوری این کشور انتخاب شد. سیسی ظالم پس از کودتا نزدیک به ۵۰ مصری را اعدام کرده است.

 

او ادامه داد: غرب همواره در قبال اعدام‌ها در مصر سکوت کرده است. متأسفانه کشورهای اروپایی که مشوق حذف مجازات اعدام هستند، با پذیرش دعوت سیسی قاتل، در نشست مصر شرکت کردند.

 

رئیس‌جمهوری ترکیه افزود: این دورویی نیست بلکه چندرویی است. پنج سال است که برادر ما مرسی همراه با هزاران یاورش در زندان به سر می‌برد. امروز نیز شهید شد؛ اگر چه حق بررسی علل و کیفیت مرگ وی محفوظ است.

 

اردوغان گفت: خداوند او را با حبیب خود محشور کند. برای او دعا خواهیم کرد. درگذشت او را به دوستان همسفرش و همچنین مردم مصر تسلیم می‌گویم. به خانواده و نزدیکانش تسلیت می‌گویم. خداوند رحمتش کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------