آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

کره شمالی: تسلیم نمی‌شویم



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

وزارت خارجه کره شمالی در بیانیه‌ای از تمدید تحریم‌های آمریکا علیه کره شمالی انتقاد و اعلام کرد که کره شمالی تسلیم نمی‌شود. گفتگوهای رهبران دو کشور تا کنون نتوانسته به نتیجه‌ای مثبت منجر شود.

رئیس جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی در طول یک سال گذشته دوبار با یکدیگر دیدار کردند بار اول در هتل «کاپلا» در جزیره سنتوزا در سنگاپور و بار دوم در هانوی، پایتخت ویتنام. اما این دیدارها هیچ دستاوردی نداشته است. ۴ ماه پس از آخرین دیدار در ۸ اسفند ۱۳۹۷ آمریکا تحریم های کره شمالی را تمدید کرده است و مقامات کره معترضند.

 

وزارت خارجه کره شمالی در بیانیه‌ای، تمدید تحریم‌های واشنگتن علیه پیونگ‌یانگ را اقدامی بسیار خصمانه توصیف کرد و اعلام کرد که کره شمالی تسلیم نمی‌شود. در این بیانیه که در خبرگزاری رسمی این کشور منتشر شده، از مایک پومپئو، وزیر خارجه ایالات متحده نیز انتقاد شده و با اشاره به سخنان پومپئو که تحریم‌های آمریکا بیش از ۸۰ درصد از اقتصاد کره شمالی را دربرگرفته، پرسیده است: «آیا هدف آمریکا این است که گستره تحریم‌ها را به صد در صد برساند؟»

 

در این بیانیه آمده است که آمریکا قصد دارد پیونگ‌یانگ را به زانو در بیاورد؛ آن‌هم در حالی‌که با وجود توافقات میان دو کشور برای حرکت در مسیر پاکسازی اتمی شبه‌جزیره کره، تحریم‌ها کاهش نیافته، بلکه افزایش یافته‌است.

 

در بیانیه وزارت خارجه کره‌شمالی آمده است: «چنانچه کسی جرات از بین بردن حاکمیت ما را به خود راه بدهد، برای دفاع از خودمان لحظه‌ای تردید نخواهیم کرد.»

 

خبرگزاری کره شمالی به‌نقل از رهبر این کشور گفته است: «کشور ما نه تسیلم تحریم‌های آمریکا می‌شود و نه کشوری‌ست که ایالات متحده قدرت حمله به آن را داشته باشد.»

 

این بیانیه در حالی صادر شده است که سه روز پیش وزیر خارجه ایالات متحده اعلام کرد کشورش آماده است در مدت کوتاهی پس از ارسال پیام از کره شمالی، مذاکرات اتمی با پیونگ‌یانگ را از سر گیرد. مایک پومپئو در گفت‌وگو با خبرنگاران، ارسال نامه ترامپ به کیم جونگ‌اون، رهبر کره شمالی را نیز تائید کرد. پومپئو ابراز امیدواری کرد که این نامه مقدمات خوبی را برای ادامه مذاکرات مهم با کره شمالی بر سر غیر اتمی شدن شبه‌جزیره کره فراهم کند.

 

ایرنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------