گزینه ترامپ برای مدیریت اطلاعات ملی آمریکا انصراف داد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

گزینه پیشنهادی ترامپ برای مدیریت اطلاعات ملی آمریکا که هنوز به صورت رسمی به سنای این کشور معرفی نشده بود، انصراف داد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا جمعه شب در پیامی توئیتری از انصراف «جان راتکلیف» که از سوی وی برای تصدی مدیریت اطلاعات ملی این کشور انتخاب شده بود، خبر داد.

 

ترامپ در پیام خود با انتقاد از رفتار رسانه های جریان اصلی آمریکا با راتکلیف که در حال حاضر عضو جمهوریخواه مجلس نمایندگان این کشور است، گفت که «به جای صرف ماه ها برای توهین و افترا [در رسانه ها]، به گزینه پیشنهاد خود توضیح داده است که چگونه این مسائل می تواند او و خانواده اش را آزرده کند.

 

این در حالی است که شبکه خبری سی ان ان به نقل از دو نفر از کسانی که با ترامپ گفت وگو کرده اند، گزارش داد که ترامپ در روزهای اخیر نسبت به توانمندی راتکلیف برای تصدی این پست ابزار نگرانی کرده است.

 

راتکلیف در پیامی توئیتری دلیل انصراف خود را پیشگیری از مجادله احتمالی پیرامون امنیت و اطلاعاتی ملی آمریکا عنوان کرد که حول و حوش نامزدی او برای پست مدیریت اطلاعات ملی شکل می گرفت.

 

سی ان ان به نقل از چند مقام کاخ سفید در تارنمای خود نوشت که بسیاری از سناتورهای جمهوریخواه آمریکایی و همچنین برخی مقام های بلندپایه دولت ترامپ نسبت به صلاحیت راتکلیف برای این پست ابراز تردید کرده بودند.

 

رئیس جمهوری آمریکا هنوز راتکلیف را به صورت رسمی برای تصدی این پست به سنای آمریکا معرفی نکرده بود.

 

مدیر اطلاعات ملی آمریکا رئیس جامعه اطلاعاتی ایالات متحده است و مسئولیت نظارت و هدایت «برنامه اطلاعات ملی» آمریکا و همچنین ارائه مشاوره به رئیس جمهوری و دفاتر اجرایی شورای امنیت ملی و شورای امنیت داخلی این کشور را دارد.

 

ایرنا 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------