آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

انگلیس مسئولیت وقوع «برگزیت بدون توافق» را متوجه اتحادیه اروپا خواند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
وزیر امور خارجه انگلیس تاکید کرد در صورت خروج کشورش از اتحادیه اروپا بدون حصول توافق، مسئول چنین اقدامی بر عهده بروکسل است.

به گزارش فارس، «دومینیک راب» وزیر امور خارجه انگلیس گفت در صورت عدم توافق با بروکسل، اتحادیه اروپا باید مسئولیت اجرای بدون توافق برگزیت را به عهده گیرد.

 

راب روز پنچشنبه در مصاحبه با «رویترز» گفت: «اگر موضع اتحادیه اروپا این است که توافق خروج قابل تغییر نیست، که موضع آن‌ها امروز همین است، پس بگذارید با آن روبرو شویم. آن‌ها تصمیم می‌گیرند که ببینند بریتانیا در شرایط بدون توافق [از اتحادیه اروپا] خارج می‌شود و این مسئولیتی است که آن‌ها باید گردن بگیرند».

 

وی افزود: «ترتیبات پشتیبان در شکل فعلی، غیر دموکراتیک است و باید حذف شود».

 

این در حالی است که «ژان کلود یونکر» رئیس کمیسیون اروپا و دیگر مقامات اتحادیه اروپا تأکید کرده‌اند فقط توافقی که با ترزا می تنظیم شده بود و شروط مربوط به ترتیبات پشتیبان را در بر داشت قبول دارند.

 

بخش ترتیبات پشتیبان که در توافق بین ترزا می و بروکسل برای اجرای برگزیت درج شده بود، نوعی سیاست ضمانتی است که از ایجاد مرز سخت بین بخشی از ایرلند که جزو خاک بریتانیاست و جمهوری ایرلند که عضو اتحادیه اروپا است جلوگیری می‌کند. اما این مسئله مانع اصلی در جلب حمایت پارلمان انگلیس از توافق می با اتحادیه اروپا بود.

 

 پارلمان سه بار به توافق می با اتحادیه اروپا رأی منفی داد و در نهایت او در تاریخ هفتم ژوئن (۱۷ خرداد) رسماً از سمت خود کناره‌گیری کرد.

 

در صورتی که انگلیس بدون تصویب توافق از اتحادیه اروپا خارج شود با شوک اقتصادی و سیاسی شدیدی مواجه خواهد شد. با این حال جانسون بارها اعلام کرده است با توافق یا بدون توافق با بروکسل، در تاریخ ۳۱ اکتبر (۹ آبان) کشورش را از اتحادیه اروپا خارج می‌کند.

 

«نیل باسو» فرمانده پلیس ضد تروریسم انگلیس روز چهارشنبه هشدار داد در صورت وقوع برگزیت بدون توافق، امنیت این کشور به خطر می‌افتد و هیچ برنامه‌ریزی و آماده‌سازی نمی‌تواند این خطر را برطرف کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------