آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

روحانی: بحران سوریه باید با راهکارهای صلح‌آمیز و از سوی مردم منطقه حل و فصل شود



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
رئیس جمهوری اسلامی ایران در پنجمین نشست سران روسیه، ایران و ترکیه برای حل بحران سوریه گفت که بحران سوریه و سایر چالش های مشابه در منطقه، باید با راهکارهای صلح‌آمیز و توسط مردم منطقه حل و فصل شود.

 رئیس جمهوری اسلامی ایران در پنجمین نشست سران روسیه، ایران و ترکیه برای حل بحران سوریه گفت که بحران سوریه و سایر چالش های مشابه در منطقه، باید با راهکارهای صلح‌آمیز و توسط مردم منطقه حل و فصل شود.

 

حجت الاسلام و المسلمین حسن  روحانی افزود:  حضور نامشروع نیروهای نظامی آمریکا در خاک سوریه تمامیت ارضی و حاکمیت ملی این کشور را به خطر انداخته است و جامعه بین‌المللی باید به مردم سوریه در بازگشت آوارگان، تسهیل کمکهای انساندوستانه و بازسازی کشورشان کمک کند.

 

رئیس جمهوری تاکید کرد:  افزایش همکاری ایران، روسیه و ترکیه؛ می‌تواند ضامنی اساسی در حل و فصل بحران سوریه و سایر بحران‌های منطقه باشد

 

روحانی گفت: بی‌تردید یکی از اهداف اساسی تلاش‌ کشورهای ضامن روند آستانه در این توافق و حمایت از اجرای آن، پرهیز از وقوع بحران فراگیر انسانی در منطقه ادلب بوده است.

وی ادامه داد: مبارزه با تروریسم به ویژه داعش و القاعده و گروه‌های وابسته بایستی تا محو کامل آنها در سوریه ادامه یابد. البته در این مبارزه هیچ‌گاه نباید سلامت و امنیت غیرنظامیان به خطر افتد. 

 

روحانی تصریح کرد: ضروری است جامعه بین‌المللی با اقدامات خودسرانه رژیم صهیونیستی در تجاوز به سوریه و سایر کشورهای منطقه که صلح و امنیت جهانی را به مخاطره انداخته مقابله کند

 

رئیس جمهوری اسلامی ایران با یادآوری اینکه "حفظ یکپارچکی و تمامیت ارضی، احترام به حاکمیت ملی، استقلال و عدم دخالت خارجی در امور داخلی سوریه، باید به طور جدی رعایت شده و تمامی زمینه‌های لازم برای بازگشت ثبات، امنیت و آرامش به این کشور فراهم شود"، تاکید کرد: افزایش همکاری ایران، روسیه و ترکیه، می‌تواند ضامنی اساسی در حل و فصل بحران سوریه و سایر بحران‌های منطقه باشد.

 

روحانی روز دوشنبه در پنجمین دور اجلاس سه جانبه سران ایران، روسیه و ترکیه، که در ادامه رایزنی‌های سه کشور ضامن روند آستانه برای حل بحران سوریه در آنکارا برگزار می شود؛ دیدگاه های جمهوری اسلامی ایران در راستای حل و فصل بحران سوریه، بازکشت آوارگان سوری به وطن خود، عدم مداخلات خارجی در این کشور، مبارزه با تروریسم، تسهیل کمک‌های انسان دوستانه به مردم سوریه، کمک به روند بازسازی و تشکیل کمیته قانون اساسی این کشور را تشریح کرد.

 

 پوتین با اردوغان برای افزایش تلاش ها به منظور عادی سازی اوضاع سوریه توافق کرد

رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که با طرف ترکیه ای برای افزایش تلاش ها به منظور بهبودی و عادی سازی اوضاع سوریه توافق کرده است.

 

ولادیمیر پوتین روز دوشنبه در پایان دیدار دوجانبه با رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه گفت که در این دیدار بطور مشروح درباره سوریه گفت وگو شد و این مساله در مرکز توجه و محور مذاکرات قرار داشت.

 

 وی ادامه داد: دو طرف در خصوص مسائل مهم و مبرم سوریه ازجمله اوضاع ادلب و کرانه شرقی رود فرات گفت وگو و رایزنی کردیم.

 

 پوتین خاطرنشان کرد: ما بر ضرورت همکاری بیشتر سازمان های دو کشور ازجمله وزارت خارجه، دفاع و سازمان های اطلاعاتی و تحرک یافتن اقدامات آنها در سوریه تاکید کردیم.

رئیس جمهوری روسیه سپس به نقش قابل توجه اردوغان برای هماهنگی و توافق در مورد ترکیب کمیته قانون اساسی سوریه اشاره کرد و افزود: کار تشکیل این کمیته تقریبا به پایان رسیده است و باید شرایط آغاز بکار آن تعیین شود.

 

وی سپس بر لزوم تلاش برای بهبودی اوضاع سوریه و کمک و مشارکت بین المللی در این عرصه تاکید کرد.

 

رئیس جمهوری روسیه همچنین به گفت و گو با همتای ترکیه ای خود در خصوص موضوعات همکاریهای دوجانبه و راستاهای مختلف تعامل و همکاری روسیه و ترکیه در دیدار امروز اشاره کرد. 

  

اردوغان: ایران،‌ترکیه و روسیه برای آرامش در سوریه مسئولیت بیشتری قبول کنند

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه با یادآوری اینکه آنکارا،‌تهران و مسکو باید مسئولیت بیشتری برای آرامش در سوریه قبول کنند ، تاکید کرد که روند آستانه تنها روندی است که می تواند امکان ارائه راه حلی برای بحران سوریه را فراهم کند.

 

اردوغان در سخنان خود در مراسم افتتاحیه پنجمین  نشست سه جانبه رهبران ایران، ترکیه و روسیه که در کاخ چانکایا برگزار می شود با یادآوری اینکه در نشست سه جانبه مسائل موجود سوریه و در راس آنها ادلب مورد بررسی قرار خواهد گرفت گفت: روند جاری در شرق فرات، پیشرفت های موجود در روند جاری در سوریه و مساله پناهجویان سوری در این نشست مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 

رئیس جمهوری ترکیه با تاکید بر لزوم حفظ تمامیت ارضی و وحدت سیاسی سوریه گفت: سه کشور در زمینه آرامش در سوریه و حل ماندگار مسائل این کشور از راههای سیاسی با یکدیگر اتفاق نظر دارند.

 

اردوغان با تاکید بر اینکه از دید وی نشست آنکارا یک جان تازه به روند آستانه خواهد بخشید، گفت: سه کشور برای آرامش بیشتر در سوریه باید مسئولیت بیشتری را تقبل کنند. 

 

رئیس جمهوری ترکیه همچنین به تعداد مهاجران سوری در کشورش اشاره کرد و  گفت: ترکیه در دوران سخت در کنارپناهجویان بوده است و تاکنون قریب به 300 هزار پناهجو به کشور خود بازگشته اند. 

 

وی در بخش پایانی سخنان خود با آرزوی موفقیت برای نشست سه جانبه آنکارا به حمله تروریستی به بیمارستان چوبان بیگلی اشاره کرد و ادامه داد: این حمله چهره وحشی گروه تجزیه طلب را یکبار دیگر به افکار عمومی نشان داد. 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------