آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

اردوغان: عملیات در شمال سوریه را متوقف نمی‌کنیم/خزانه‌داری آمریکا :ترامپ مجوز تحریم‌های جدید علیه ترکیه را صادر کرده است



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
رئیس جمهور ترکیه روز جمعه گفت که این کشور عملیات در شمال سوریه را علی‌رغم «همه تهدیدات» متوقف نخواهد کرد.

به گزارش فارس،‌ «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه روز جمعه گفت که کشورش «علی‌رغم همه تهدیدات» عملیات در شمال سوریه را متوقف نخواهد کرد.

 

اردوغان که در نشست اتحادیه رؤسای پارلمان‌های بین‌المللی در استانبول سخنرانی می‌کرد گفت این کشور ۳۵ سال است که گرفتار «تروریسم» است. وی گفت:«تروریسم وبای عصر بوده و نتایج خطرناکی بر روابط داخلی و خارجی دارد.»

 

رئیس جمهور ترکیه اضافه کرد: «ما به استقلال کشورهای همسایه احترام می‌گذاریم اما تهدید امنیت و استقرارمان از داخل این کشورها را رد می‌کنیم.»

 

وی تاکید کرد:«باید موضع یکپارچه‌ای در برابر گروه‌های تروریستی که همه ما را تهدید می‌کنند اتخاذ کنیم.»

 

اردوغان در این سخنان گفت: «ما کُردها را هدف قرار نمی‌دهیم،‌ آنها برادران ما هستند بلکه ما گروه‌های تروریستی را که امنیت ما را هدف قرار می‌دهند تحت حمله قرار داده‌ایم.»

 

رئیس جمهور ترکیه در ادامه سخنانش گفت: «کشورهای غربی در تعیین گروه‌های تروریستی که امنیت ترکیه را هدف قرار می‌دهند معیارهای دوگانه‌ای دارند.»

 

وی تاکید کرد که هر چقدر هم که انتقادها از ترکیه افزایش یابد این کشور عملیات چشمه صلح را متوقف نخواهد کرد.

  

ترامپ مجوز تحریم‌های جدید علیه ترکیه را صادر کرده است

وزیر خزانه‌داری آمریکا روز جمعه گفت رئیس‌جمهور این کشور مجور تحریم‌های جدید علیه ترکیه را صادر کرده است.

  

«استیون منوشین»، وزیر خزانه‌داری آمریکا امروز جمعه گفت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور این کشور مجوز تحریم‌های جدید علیه ترکیه را صادر کرده است. 

 

وزیر خزانه‌داری آمریکا این تحریم‌ها را «قابل‌توجه» خواند اما گفت که دستور ترامپ صرفاً به منزله مجوز تحریم است و آمریکا هنوز آنها را فعال نکرده است. 

 

جدا از دستور اجرایی ترامپ، برخی از نمایندگان کنگره آمریکا هم به دنبال اعمال تحریم‌های جدید علیه ترکیه هستند. 

 

«لیندسی گراهام»، نماینده جمهوری‌خواه مجلس سنای آمریکا بامداد پنجشنبه از حصول توافق فراحزبی برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ترکیه بعد از عملیات این کشور در شمال سوریه خبر داد.

 

«لیندسی گراهام» که رفتار دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور کشورش با کُردهای هم‌پیمان آمریکا در سوریه را «شرم‌آور» توصیف کرده پنجشنبه اعلام کرد با «کریس ون‌هالون»، نماینده دموکرات در مجلس سنا برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ترکیه به توافق رسیده است. 

 

گراهام در توئیتر نوشت: «مفتخرم اعلام کنم به توافقی فراحزبی با سناتورهای کریس ون‌هالن برای اعمال تحریم‌های شدید علیه ترکیه بابت حمله آنها به سوریه رسیده‌ایم... اکثر اعضای کنگره معقتدند رها کردن کردهایی که متحدان قدرتمندی علیه داعش بوده‌اند اشتباه است. 

 

این طرح خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه هر نوع مبادلات نظامی با ترکیه است و خواستار ممنوع کردن فروش کاملاهای دفاعی آمریکا به نیروهای مسلح ترکیه است. 

 

واکنش ترکیه به تحریم‌های احتمالی آمریکا

وزارت امور خارجه ترکیه شامگاه جمعه اعلام کرد که آنکارا هرگونه اقدام علیه تلاش‌های خود برای مبارزه با تروریسم را تلافی خواهد کرد.

 

در بیانیه وزارت خارجه ترکیه آمده است: «ترکیه در حال مبارزه با سازمان‌های تروریستی است که تهدیدی برای امنیت ملی‌اش ایجاد کرده است.»

 

در ادامه این بیانیه آمده است:«هیچ کسی نباید تردیدی کند که هرگونه اقدامی که علیه تلاش‌های ترکیه انجام شود تلافی خواهد شد.»

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------