موگرینی: نمی‌خواهیم کُردها به نظام اسد و روسیه نزدیک شوند/سفیر ترکیه: عملیات نظامی در سوریه ادامه می‌یابد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
اجساد 7 زائر ایرانی که بر اثر تصادف در 20 کیلومتر بعد از مرز مهران و در خاک عراق جان خود را از دست دادند از طریق مرز مهران وارد کشور شدند.

به گزارش فارس،‌ «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه گفت که این اتحادیه تمایلی به نزدیکی کُردها به دمشق ندارد.

 

وی که پس از نشست وزیران خارجه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ در جمع خبرنگاران مصاحبه می‌کرد، گفت: «اتحادیه اروپا در حمایت از کُردها شانه خالی نکرده است؛ در این باره با همتای ترکیه‌ای خود برای ساعت‌ها گفت‌وگو کردم و موضع ما در این باره همواره ثابت بوده است.»

 

موگرینی در ادامه گفت: «یکی از پیامدهایی که پیش از آغاز عملیات ترکیه در شمال شرق سوریه درباره آن هشدار داده بودیم این بود که این عملیات باعث نزدیکی کُردها به نظام اسد و روسیه خواهد شد و این چیزی است که ما خواستار آن نیستیم.»

 

موگرینی در حالی این سخنان را مطرح می‌کند که شبه‌نظامیان موسوم به نیروی دموکراتیک سوریه روز یکشنبه از توافق با دمشق برای ورود نیروهای ارتش سوریه به مناطق تحت کنترل آنها، که اکنون تحت حملات هوایی ارتش ترکیه قرار دارد، خبر داده بودند.

 

بر اساس این توافق، ارتش سوریه کنترل تمام مناطق مرزی را در دست خواهد گرفت. با این توافق، نیروهای ارتش سوریه وارد شهرهای منبج،‌ عین‌العرب (کوبانی)، عین عیسی، طبقه و منصوره می‌شوند.

 

در بیانیه شبه‌نظامیان کُرد سوری آمده است؛ ما وظیفه داریم از مرزها و تمامیت ارضی سوریه دفاع کنیم. به همین دلیل، ارتش سوریه می‌تواند در مرز با ترکیه مستقر شده و برای دفاع از مرزها و آزادسازی شهرهای تحت اشغال ارتش ترکیه و مزدوران این کشور، وارد عمل شود.

  

سفیر ترکیه: عملیات نظامی در سوریه ادامه می‌یابد

سفیر ترکیه در قطر روز دوشنبه‌ با بیان اینکه عملیات نظامی در سوریه علیه کردها نیست، بلکه برای ضامن بازگشت پناهندگان این کشور است گفت، این عملیات ادامه می‌یابد.

 

به گزارش شبکه الجزیره، «فکرت اوزر» سفیر ترکیه در قطر در کنفرانس خبری گفت: ما قصد داریم عملیات نظامی را در شمال سوریه تا زمانی که تروریست‌ها از بین بروند ادامه دهیم تا از امنیت مرزهایمان مطمئن شویم.

 

به گفته اوزر، هدف عملیات نظامی ترکیه در سوریه برطرف کردن تهدیدات گروه های ی.پ.گ و پ.ک.ک است. زیرا تا کنون بیش از ۳۰۰ هزار شهروند کرد سوریه به ترکیه پناه برده اند و آنها خواستار بازگشت به کشور خود نیستند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------