هشدار وزارت خارجه آمریکا برای اعمال تحریم های جدید علیه ترکیه/سفر وزیر امور خارجه فرانسه به عراق



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
یک مقام بلندپایه وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه گفت: واشنگتن در صورتی که ترکیه به راهکاری برای برون رفت از بحران شمال سوریه نرسد، تحریم های جدیدی را علیه این کشور اعمال خواهد کرد.

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز، این مقام وزارت خارجه آمریکا که نامش ذکر نشده است، افزود: آتش بس در شمال سوریه عنصر اصلی برای عادی سازی روابط میان آمریکا و ترکیه است.

 

وی گفت: همه نیروهای نظامی آمریکا از شهر منبج خارج شدند؛ اما حریم هوایی شمال شرق سوریه همچنان در کنترل ما قرار دارد.

 

یگان های ارتش سوریه برای اولین بار از سال ۲۰۱۲، دیروز ( دوشنبه ) وارد منبج در حومه شمال استان حلب ، شهرک عین عیسی ، شهر الطبقه و فرودگاه نظامی آن در استان رقه و شهر تل تمر در حومه شمال حسکه شدند.

 

این مقام اضافه کرد: هدف نخست واشنگتن تلاش دیپلماتیک برای برقراری آتش بس در شمال سوریه است.

 

وی در ادامه گفت: ما تاکنون فرار عناصر داعشی از زندان هایشان در شمال سوریه را مشاهده نکرده ایم.

  

 سفر لودریان به عراق برای حصول اطمینان از وضعیت اردوگاه‌های اسرای داعش

رئیس دستگاه دیپلماسی فرانسه گفت که برای حصول اطمینان از وضعیت اردوگاه‌های محل اسکان اسرای داعش، به عراق سفر خواهد کرد.

  

به گزارش فارس، وزیر امور خارجه فرانسه سه شنبه گفت که به زودی برای انجام پاره‌ای مذاکرات با سران عراق در زمینه سرنوشت اسرای داعش، به بغداد سفر می‌کند.

 

 به نوشته خبرگزاری «رویترز» «ژان ایو لودریان» طی سخنرانی در مجلس این کشور گفت که در سفر آتی خود به عراق، مذاکراتی با سران دولت و مقام‌های ارشد کرد انجام خواهد داد تا در مورد چگونگی تامین امنیت هزاران نیروی داعش که در اردوگاه‌ها و زندان‌های سوریه نگهداری می‌‌شوند، گفت‌وگو کند.

 

وزیر خارجه فرانسه در حالی این سخنان را بیان کرد که یک مسئول نهاد موسوم به خودمختاری کُردها در شمال و شرق سوریه نسبت به ادامه فرار زندانیان تروریستی از زندان‌ها در شمال سوریه در سایه ادامه عملیات نظامی ترکیه هشدار داد.

 

«کمال درباس» عضو سازمان اداری هلال احمر در گفت‌وگو با «رادیو سوا» آمریکا گفت: «عراقی‌ها از جمله عناصر داعشی بودند که از زندانی در شهر "قامشلی" گریختند.» (جزئیات بیشتر)

 

به نوشته رویترز، وزیر خارجه فرانسه خطاب به اعضای مجلس فرانسه گفت: «در صورت عدم محافظت مناسب از این اردوگاه‌ها، آن‌ها می‌توانند به سرعت اقدامی کنند. من به سرعت با سران عراق و مقام‌های ارشد کرد رهبران کرد برای حصول اطمینان نسبت به این مسئله حیاتی دیدار خواهم کرد.»

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------