آنکارا: با حمایت دنیا یا بدون آن، به عملیات در سوریه ادامه می‌دهیم/روسیه: ترکیه می‌تواند فقط تا ۱۰ کلیومتر در خاک سوریه نفوذ کند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
دولت ترکیه اعلام کرد که این کشور چه با حمایت و چه بدون حمایت دنیا، به عملیات خود علیه «تروریست‌ها» در شمال سوریه ادامه خواهد داد.

به گزارش فارس، ریاست جمهوری ترکیه طی بیانیه‌ای به توافق اخیر دولت سوریه با شبه‌نظامیان کُرد سوری واکنش نشان داد و آن را «توافق کثیف» خواند.

 

به گزارش الجزیره، ریاست‌جمهوری ترکیه شامگاه سه‌شنبه (۲۳ مهر) با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن توافق مذکور، اعلام کرد که کشورش، چه با حمایت و چه بدون حمایت جامعه جهانی، به عملیات علیه «گروه‌های تروریست» در شمال سوریه ادامه خواهد داد.

 

دولت ترکیه چهارشنبه گذشته (۱۷ مهر) عملیاتی تحت عنوان «چشمه صلح» در شمال سوریه آغاز کرد. آنکارا گفته است هدف از این عملیات، دور کردن گروه‌های تروریستی از مرز‌های جنوبی ترکیه و ایجاد منطقه امن در طول این مرزها به منظور اسکان بیش از دو ملیون پناهده سوریِ ساکن ترکیه است.

 

دولت ترکیه شبه‌نظامیان «یگان‌های مدافع خلق» (ی.پ.گ) و «نیروهای دموکراتیک سوریه» (اس.دی.اف) را که مورد حمایت آمریکا است، «تروریست» و امتداد گروهک تروریستی «حزب کارگران کردستان» (پ.ک.ک) می‌داند.

 

روسیه: ترکیه می‌تواند فقط تا ۱۰ کلیومتر در خاک سوریه نفوذ کند

 نماینده ویژه پوتین در امور سوریه می‌گوید دولت ترکیه قول داده بعد از پایان عملیات نظامی خود در شمال سوریه، از این کشور خارج شود.

 

دولت روسیه می‌گوید ترکیه قول داده بعد از پایان عملیات نظامی خود در شمال سوریه، از این کشور خارج شود.

 

«آلکسندر لاورنتییف»، فرستاده ویژه رئیس‌جمهوری روسیه به سوریه شامگاه سه‌شنبه (۲۳ مهر) گفت که مسکو موافق عملیات ترکیه در سوریه نیست و با آنکارا در این مسئله مذاکره نکرده است.

 

به گزارش المیادین، این مقام روس گفت که ارتش ترکیه تنها می‌تواند بین پنج الی ده کیلومتر در داخل خاک سوریه پیشروی کند نه بیشتر.

 

لاورنتییف گفته است که دولت ترکیه نمی‌تواند برای همیشه در خاک سوریه حضور داشته باشد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------